Economia

TURISME

La cuina pot contribuir a fer un turisme millor

Insetur organitza unes jornades sobre el binomi turisme i gastronomia

No hi ha estratègia de turisme gastronòmic si no és posant d'acord el conjunts dels agents. Aquesta és una de les conclusions a què es va arribar ahir en el decurs de la jornada dedicada a les noves oportunitats de desenvolupament econòmic que poden sorgir a l'entorn de la gastronomia i el turisme que va dur a terme ahir a Girona l'Institut de Recerca en Turisme (Insetur) de la Universitat de Girona. A la jornada hi van participar els col·lectius universitaris de Catalunya i les Illes Balears, els xefs de cuina de diversos restaurants del país i professionals del turisme, i l'objectiu era el de generar un diàleg en què els diversos agents es posin d'acord de com s'ha d'estructurar l'estratègia de país amb el turisme gastronòmic. El director d'Insetur, Antonio Donaire, va explicar que a més de posar d'acord el conjunt dels agents també cal ser capaç d'incorporar la gastronomia en l'oferta turística “perquè si no perdrem competitivitat tant des del punt de vista gastronòmic com turístic”. Donaire assegura que la gastronomia funciona “si és respectuosa amb la identitat dels productes i del territori”. “En aquest món global necessitem ofertes locals i pensem que la cuina pot contribuir a fer un turisme millor”, va dir.

En les jornades es va comentar que la relació entre territori i cuina és molt important. “No es pot entendre El Celler de Can Roca i els germans Roca sense entendre primer la incidència de Ferran Adrià, però també el teixit geogràfic i el context cultural que dóna sentit a la seva cuina a El Celler. Els germans Roca són gent de gran talent i uns genis i haurien fet una gran cuina si no fossin a Girona però només podem entendre El Celler tal i com és en el context gironí perquè és producte cent per cent Girona”.

Girona ciutat universitària com a marca

Pel director d'Insetur, Antonio Donaire, la ciutat de Girona i la demarcació gironina treballen colze a colze amb la Universitat de Girona, “malgrat això des de la Universitat hem de ser capaços de millorar la relació amb la ciutat”. “En primer lloc, hem de potenciar la marca de Girona ciutat universitària”, va explicar Donaire, que va assegurar que alguns dels estudiants de la universitat hi són per l'activitat docent i per l'activitat de recerca “però també perquè Girona i l'entorn és de qualitat”. Per Donaire, la marca ha de valorar r l'oferta cultural, lúdica, turística com un element més de la pròpia universitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia