Empreses

Grup Ros accelera en el camp del vehicle d'ocasió amb VW i Renault

A partir del gener destinarà 2.000 metres quadrats a Sant Boi a la venda de cotxes seminous

El grup no descarta entrar
en el futur en el negoci del lloguer de cotxes
També ultima
les obres per a
un nou taller
de la marca
txeca Skoda

El mes de juny va inaugurar les instal·lacions d'un nou concessionari de la marca Skoda –el primer que incorpora la nova imatge corporativa a tot Europa- però els projectes del grup automobilístic Ros no s'aturen aquí.

El grup familiar que gestiona deu concessionaris de Renault, Skoda i Opel (a través de Lampis) i Volkswagen (Autogama) així com nou tallers de reparació a l'àrea del Baix Llobregat, vol intensificar ara la seva presència en el mercat del vehicle d'ocasió.

Per a això planifica posar en marxa el proper mes de gener una campa de 2.000 metres quadrats sota el paraigües de la nova marca del grup Volkswagen per a vehicle d'ocasió, Das WeltAuto, així com de Renault Ocasió. “En els darrers cinc anys la crisi ens ha obligat a posar el focus en la reducció de costos, però ara volem canviar això i posar el nou focus en com poder créixer, i el vehicle d'ocasió pot ser un d'aquests camins”, explica el gerent del grup, Josep Ros. El paraigües de Das WeltAuto i Renault Ocasió ha estat, a més, “crucial” perquè com destaca Ros, “sense aquest suport de les marques no tindríem força”. Amb tot la idea és no centrar-se només en aquestes dues marques en la futura oferta.

El nou espai, que s'ubicarà dins les instal·lacions que el grup va obrir als anys vuitanta a la carretera de Santa Creu de Calafell a Sant Boi del Llobregat, i que ocupen uns 20.000 metres quadrats, es planteja com un espai obert “a l'estil de les campes de venda de cotxes dels Estats Units; el que volem és que la gent s'hi pugui passejar i mirar”, expliquen Josep i el seu fill Jaume Ros, responsable de Lampis.

La nova línia de negoci apostarà bàsicament pel que es coneix com a vehicle seminou, és a dir de menys de cinc anys de vida i que no superin els 50.000 quilòmetres.

El mercat del vehicle d'ocasió ha estirat el sector aquests darrers anys de caiguda en picat en les vendes, però les perspectives per al 2014 són les d'un any de punt d'inflexió. Les previsions del sector són assolir les 840.000 matriculacions al conjunt de l'Estat, és a dir, un creixement del 16%. “Les coses estan canviant, des del passat mes d'agost hem notat un increment considerable de moviment als nostres concessionaris”, apunta Jaume Ros. Un increment que en part està anticipant operacions a causa de l'esgotament -just aquesta mateixa setmana- de la sisena edició del pla PIVE però també està posant de manifest, diuen els dos empresaris, “que la confiança s'està recuperant”.

En espera que el govern del PP oficialitzi l'aprovació d'una nova edició del PIVE, els responsables del grup Ros confien que la decisió no es dilati i que el 2015 sigui un exercici de consolidació de la recuperació del sector. “També estem notant un increment de l'activitat als tallers i això ens permet pensar que realment la situació està canviant i la gent s'atreveix a fer aquest tipus de consum”, diu Josep Ros.

Aquest 2014 el conjunt del grup preveu facturar al voltant dels 55 milions d'euros, 31 dels quals correspondran a les vendes de Renault, Skoda i Opel, les marques que controla la seva branca familiar. Aquesta darrera xifra suposarà un increment del 20% respecte d'un 2013 encara molt marcat per la crisi.

I mentre el grup dissenya la nova campa per al vehicle d'ocasió també ultima el condicionament del nou taller de la marca Skoda que s'ubicarà just al costat del nou concessionari que va estrenar aquest estiu i que suposarà una inversió total de 200.000 euros. Un esforç important tot i que en aquest sentit Josep Ros es mostra còmode amb el suport rebut per part de la marca. “Aquest és un sector acostumat a treballar amb la pressió dels fabricants, però sempre ens hem sentit ben tractats per les nostres marques”, manifesta.

Entre els nous plans del grup tampoc es descarta obrir una nova línia de negoci de lloguer de cotxes. “Hi ha molta gent que durant la setmana no el necessita i li surt molt més a compte això que comprar. És un tema que hem d'estudiar”, diu Josep Ros.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Grup Ros accelera en el vehicle d'ocasió de la ma de VW i Renault

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia