Economia

JORDI OROBITG

REGIDOR DE TURISME I PROMOCIÓ ECONÒMICA DE LLORET DE MAR

“Encara no hem invertit la tendència”

Al febrer hi va haver més visitants en relació amb els dos anys anteriors; és anecdòtic o comença a haver-hi més turisme fora de temporada?
Vull creure que és això, però no estic capacitat per afirmar-ho rotundament. Més enllà dels congressos i del turisme esportiu, hi ha hotels que acullen trobades d'associacions i grups de tota mena. La relació qualitat-preu a Lloret fora de temporada és molt bona, i en tota l'àrea metropolitana de Barcelona i en el mercat centreeuropeu i francòfon ho coneixen bastant. En major o menor volum, la gent ve tot l'any. És veritat, però, que la temporada cada vegada és més curta, i que encara no hem invertit la tendència. La temporada és més curta primer perquè la gent viatja menys fora de temporada, però també, lògicament qualsevol empresari a l'hora de tenir un hotel obert valora els costos. Hi ha hagut un increment brutal de tots els costos associats, fonamentalment associats a l'energia, i de vegades no els surt a compte obrir. Però en nombre de visitants, aquest any, crec que ens aproparem a les xifres de l'any passat, quan vam tenir prop de 5 milions de pernoctacions.
Què es pot fer perquè vingui més gent fora de temporada?
Adreçar-nos als mercats on podem generar atractiu: destinacions en què el clima és més advers i amb una capacitat adquisitiva superior, i per aquest motiu ens estem adreçant en turisme esportiu als països nòrdics, pel que fa al de grans esdeveniments al mercat britànic, i pel de congressos, a França.
Tot i buscar el client estranger, segons les dades del febrer, la gran majoria dels viatgers eren catalans i de l'Estat Espanyol.
Hi ha hagut un increment gran aquest any del mercat espanyol i ho atribuïm a la campanya de comunicació Viu Lloret. Durant els mesos de maig a setembre s'ha notat un increment del client estatal, tant en viatgers com en pernoctacions.
Es van treure de sobre algun operador conflictiu que va acabar anant a Salou, i a l'estiu va baixar l'ocupació. És problemàtic evitar aquest turisme?
Hi ha gent que diu que aquesta és una de les causes de la davallada. Nosaltres sempre vam defensar que per fer la transició a un segment de consumidor superior hi havia d'haver un temps de transició, i que es notaria. Si aquesta transició és amb les xifres d'aquest any, en línies generals, és assumible. Segurament, el comerç és el sector que ho ha patit més aquest any.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia