Economia

La Politècnica posa en marxa un espai de tast

Casademont és una de les primeres empreses que hi ha provat nous productes

Fa uns mesos que el patronat de l'Escola Politècnica de Girona ha posat en marxa la iniciativa EPS Lab, un espai en què les empreses (tant les que formen part del patronat com les que no) poden dur a terme estudis de mercat i testar els seus productes. Ahir, la marca de fuets i xarcuteria Casademont va ser una de les primeres a aprofitar aquest servei, que pretén posar la infraestructura de la universitat al servei de les empreses. “És una iniciativa que ha de ser útil tant per a empreses consolidades com per a empreses de nova creació per poder validar els seus productes i serveis”, defensa Gerard Lechuga, promotor del patronat de l'EPS. I és que les empreses participants poden fer una crida als 2.500 estudiants i 400 professors de la Politècnica a participar en aquests estudis i així poder tenir informació de primera mà de les necessitats dels consumidors.

“Això és un laboratori que ajuda les empreses en la tasca de definició del producte, des del disseny fins al contingut”, explica Jordi Bernardo, director de màrqueting de Casademont. L'empresa gironina hi va dur a terme un tast a cegues en què 30 persones (entre estudiants i professorat) van avaluar la seva nova línia de productes de gamma alta comparant-la amb altres que ja hi ha en el mercat. Això sí, sense saber quina estaven tastant en cada cas.

“Quan tu portes un producte al mercat has d'estar convençut que totes les variables de la definició d'aquest producte són correctes i que el mercat l'acceptarà. Per aconseguir això calen uns criteris de preparació i disseny interns, però també cal una corroboració externa, que és la que hem avaluat gràcies a aquesta iniciativa”, afirma Bernardo.

Interès empresarial

Després d'aquesta primera experiència, l'EPS Lab ja treballa perquè noves empreses facin ús d'aquest servei i Lechuga confirma que ja n'hi ha diverses que l'utilitzaran en breu: “Les empreses hi estan molt interessades.” A més, recorda que aquestes empreses “poden utilitzar el servei en dues fases diferents de la creació d'un producte, ja que tant poden utilitzar els coneixements dels participants per crear un producte nou a través de pluges d'idees com validar un producte que ja està fet”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia