Economia

Nissan fabricarà 120.000 camionetes anuals a la planta de la Zona Franca

El consorci alemany Daimler i l'aliança Renault-Nissan desenvoluparan una nova camioneta

El vehicle es produirà també a Córdoba, per a Llatinoamèrica

La planta que l'automobilística japonesa Nissan té a la Zona Franca de Barcelona serà l'encarregada de fabricar al voltant de 120.000 unitats anuals d'una nova pick-up –camioneta– per a les marques Renault, Mercedes-Benz i Nissan, que alhora la comercialitzaran en mercats d'Europa, Sud-àfrica i Austràlia. La nova camioneta que sortirà de la planta de Barcelona abastirà aquests mercats, mentre que a la planta que Renault té a la ciutat argentina de Córdoba es desenvoluparan els vehicles destinats al mercat llatinoamericà. La planta argentina de Renault té una capacitat per fabricar unes 70.000 unitats anuals del nou vehicle.

El consorci alemany Daimler i l'aliança francesa i japonesa Renault-Nissan van anunciar ahir en un comunicat el tancament d'un acord per ampliar la seva aliança estratègica i fabricar una nova generació de camionetes que incorporaran a les seves gammes de vehicles. Les dues companyies van comentar que aquest acord suposa ampliar cap el camp de les camionetes de nova generació l'aliança estratègica que ja fa cinc anys que mantenen.

El nou model el desenvoluparà Mercedes-Benz, sobre la plataforma de la ranxera de Nissan NP300, que es comercialitza amb els noms de Navara i Frontier. El vehicle estarà dirigit tant al canal comercial com al de particulars. Amb motiu de l'acord, el president de Daimler, Dieter Zetsche, va afirmar que Mercedes-Benz és l'empresa premium que més creix a tot el món, alhora que va destacar que l'entrada en el segment de les camionetes representa un “pas important” en la senda de creixement continuat de l'empresa.

Segment clau

Zetsche també va assegurar que l'aliança amb Nissan-Renault permetrà reduir el temps i el cost per desembarcar en aquest “segment clau” i va concretar que la mateixa plataforma servirà de base per a la primera camioneta de nova generació de la marca Renault, que també disposarà d'un disseny propi i que es començarà a produir el 2016, a la planta de Nissan a Cuernavaca, a Mèxic.

En canvi, encara no hi ha data prevista per l'inici de la nova pick-up que es farà a Barcelona, i en el comunicat fet públic ahir només s'indica que la producció del nou vehicle està prevista que comenci “al final de la dècada”.

Aquest projecte “ens permetrà optimitzar la capacitat de producció a la planta de Barcelona i reforçar la nostra competitivitat en un segment molt important”, va afirmar Carlos Ghosn, president de Renault-Nissan. Per ell, aquesta aliança és una de les col·laboracions més productives en la indústria de l'automòbil.

LES XIFRES

70.000
camionetes
de nova generació es produiran a la planta de Nissan a l'Argentina, destinades al mercat llatinoamericà.
3
marques
s'abastiran de la producció de la ‘pick-up' que es farà a Barcelona: Renault, Mercedes-Benz i Nissan.

El ministre De Guindos aclareix

El ministeri d'Economia va descartar ahir que les garanties atorgades per l'Estat als actius fiscals diferits siguin ajudes públiques il·legals. Fonts del ministeri van explicar que aquestes garanties no poden considerar-se ajudes d'Estat a la banca al no tractar-se d'un mecanisme discriminatori, ja que qualsevol empresa o banc pot fer ús d'aquesta prerrogativa. A més, van subratllar que en gairebé tots els països membres de la UE disposen de garanties o avals similars sobre els crèdits fiscals diferits.

En relació a la carta reemesa per Brussel·les al govern espanyol –a l'igual que l'enviada als d'Itàlia, Grècia o Portugal– per obtenir informació al respecte, les mateixes fonts la van qualificar com a un simple qüestionari que no avança cap mena de conclusió.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia