Economia

Girona s'escampa pel món

El congrés mundial de 700 bloguers celebrat a Lloret ha generat 222 milions d'impressions a les xarxes socials

Hi ha tingut un impacte econòmic de 558.000 euros

El Congrés Mundial de Bloguers de Viatges TBEX Costa Brava Catalunya, que es va celebrar del 30 d'abril al 2 de maig a Lloret de Mar i que va reunir més de 700 bloguers de tot el món, ha generat 222 milions d'impressions en mitjans de comunicació digitals en dos mesos, segons l'informe de monitorització i les eines per mesurar el retorn i l'impacte encarregat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona. És un impacte d'un 50% més que l'aconseguit el 2012 en l'anterior congrés TBEX que es va celebrar a Girona. A més, es calcula que només a Twitter, la xarxa social més important en un congrés com el de bloguers, segons assenyala la cap d'online del Patronat de Turisme, Gemma Suñer, es van generar entre l'11 de març i el 10 de maig 32.164 piulades procedents de 102 països usant els hagstags del congrés.

Més països

Una xifra que indica també un creixement notable de països des dels quals s'ha piulat –de 63 al 2012 als 102 actuals– i entre els quals, per exemple, destaca un 20% de comentaris publicats des dels Estats Units. Amb accions com aquesta, el fet que bloguers especialitzats en viatges i amb nombrosos seguidors als seus comptes parlin de destinacions com ara Girona o la Costa Brava es millora el posicionament a internet sense haver de pagar campanyes de promoció. Així, es calcula que les 32.164 piulades a Twitter, en cas d'haver-se pagat, tindrien un cost de 558.000 euros.

Pel que fa a la xarxa social Facebook i que no permet la monitorització, des del Patronat s'han analitzat 25 pàgines i els perfils dels bloguers més actius al congrés. Així, en aquests mateixos dos mesos, s'han publicat 168 posts que han generat més de 4 milions d'impressions potencials. Pel que fa a Instagram, s'han publicat 12.466 fotografies generades per 2.211 usuaris, que han donat un impacte superior als 10 milions d'impressions potencials. També s'ha analitzat que hi ha hagut una quarantena de publicacions sobre el TBEX en mitjans de comunicació tradicionals.

Prescriptors de luxe

El Patronat de Turisme de Girona, Lloret Turisme o l'Agència Catalana de Turisme van aprofitar la presència d'aquests “prescriptors de luxe”, com els qualifica el director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos, per mostrar-los diferents punts del territori i gràcies a la col·laboració pública i privada que, entre d'altres, va propiciar que els empresaris hotelers oferissin fins a 3.200 nits d'allotjament gratuïtes als bloguers que van decidir ampliar la seva estada al territori. “La implicació dels empresaris ha estat brutal”, hi afegia Ramos, ahir, en la presentació del balanç d'aquest congrés. Així, una seixantena de bloguers van poder fer fins a 22 viatges de coneixement del territori –11 dels quals a les comarques gironines–. “El que té més valor és que els comentaris sobre la destinació els fan prescriptors i perfils reconeguts a internet, nosaltres ja podem anar pagant campanyes dient que som la millor destinació del món, però el valor és que ho diuen ells”, afegia el director del Patronat. També el gerent de Lloret Turisme, Maurici Carbó, va destacar que amb el congrés s'ha demostrat que Lloret té capacitat per acollir congressos i que sobretot l'acció promocional donava a conèixer “la realitat de la destinació”: “una ciutat turística que fa un procés de reconversió mostrant una varietat de productes i serveis”. En aquest mateix sentit, Ramos va afegir que l'objectiu de dur el congrés a Lloret era també canviar la mentalitat que hi ha al món sobre aquesta ciutat: “Hem detectat comentaris que ens fan pensar que ho hem aconseguit”, va afegir Ramos. Des del Patronat s'ha pogut fer un seguiment de les publicacions i comentaris generats, sobretot a Twitter, i això permet que es dissenyin campanyes de promoció adreçades a perfils determinats, per exemple.

LES XIFRES

222
milions
d'impressions s'han generat a les xarxes socials de bloguers de viatges del congrés celebrat a Lloret.
558.000
euros
s'ha estimat que és l'impacte econòmic de l'esdeveniment només a la xarxa Twitter.
220.000
euros
és el cost del congrés; l'aportació l'han feta la Generalitat, el Patronat i Mollet Turisme.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia