Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Els cellers estan saturats després de la verema

Els viticultors de les comarques dels Serrans, la Costera i la Vall d'Albaida alerten sobre la difícil situació de les empreses a causa que, una vegada finalitzada la verema, disposen d'un gran volum de reserves procedents de l'exercici anterior que es veu agreujat amb la collita d'enguany.

La situació econòmica i les noves mesures de l'Organització del Comerç Mundial respecte al vi no tenen efecte. Des del començament de l'any, s'han posat en marxa diversos programes per millorar la situació de la producció vitivinícola basats en la promoció del vi en altres països i la reconversió i reestructuració del volum de conreu, però segons opinen els interessats, no ha tingut quasi efecte.

S'assegura que un dels principals problemes ha sigut l'eliminació de les destil·lacions de l'alcohol de boca o de crisi. Aquestes destil·lacions utilitzaven els excedents de les collites per a obtindre begudes espirituoses però, en llevar-les, els set milions i mig d'hectòlitres que anaven a parar a aquesta destil·lació, ara es troben al mercat i l'oferta augmenta considerablement.

La desaparició d'aquest procediment té diverses repercussions. Les destil·lacions de crisi estaven a càrrec de l'Administració Pública, que posava un preu base a l'alcohol que es produeix. Com que ara mateix no hi ha aquest preu, el mercat s'ha liberalitzat i n'ha fet baixar la quantia.

D'altra banda, els productors asseguren que la llei de l'oferta i la demanda ha baixat notablement entre els consumidors. La societat valenciana ha passat de consumir-ne 70 i 80 litres per persona i any, a tan sols 19 litres, la qual cosa obliga els cellers a fer una autèntica reconversió en favor de la qualitat i no tan de la quantitat de litres que obtenen de la verema de cada any.

Darrera actualització ( Dimarts, 13 d'octubre del 2009 13:11 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter