Dilluns, 13 de febrer del 2012

Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura
Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'indi retratat

Xavier Mercadé exposa a la Diputació de Girona la seva visió d'Umpah-Pah

El grup gironí, el 22 de setembre del 1991 al Sot del Migdia de Barcelona. Foto: XAVIER MERCADÉ SIMÓ.

Umpah-Pah era un indi de tebeo, però també era un grup de rock que no tenia por que les fotos li robessin l'ànima. Al contrari: «Era un grup molt fotografiable, amb molta imatge. Adrià Puntí era pur magnetisme», recorda el fotògraf barceloní Xavier Mercadé, que va seguir el grup gironí durant la primera meitat dels anys noranta per una quinzena de concerts. Ara Mercadé exposa al claustre de la Diputació de Girona una vintena de fotos d'Umpah-Pah, amb el títol Bevent passat.

Amb motiu de la imminent edició del disc col·lectiu d'homenatge a Umpah-Pah, Altres raons de pes (Música Global), la revista Enderrock ha publicat aquest mes un número especial dedicat al grup, en el vintè aniversari del seu primer concert, que va acompanyat d'un DVD inèdit gravat al Mercat de la Música Viva de Vic el 1991. Xavier Mercadé, un dels històrics d'Enderrock i també un dels fotògrafs de rock amb més currículum del país, repassa en un article titulat El turment i l'èxtasi tots els concerts que ha vist d'Umpah-Pah i el seu cantant, des del que va tenir lloc el 28 de juny del 1991 a Zeleste, compartint cartell amb Sau i dos grups més, fins a la polèmica actuació de Puntí a l'últim festival Acústica de Figueres, el 27 d'agost passat.

Al claustre de la Diputació i al seu web, www.rockviu.cat, Mercadé exposa una vintena de fotos del grup, entre el 1991 i el 1995, sobretot de concerts a Barcelona, però també de l'actuació a la Devesa de Girona en el festival contra les detencions de militants independentistes del 1992. L'exposició Bevent passat es podrà veure a la Diputació fins al 21 de novembre.

Darrera actualització ( Dijous, 19 de novembre del 2009 18:36 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook