Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
crítica de dansa / «jukebox»

El joc de la vida

L'espectacle comença traient una marca de terra, d'aquelles que dins l'escena marquen el límit de quelcom. Molt metafòric. Jordi Casanovas, ballarí i col·laborador de la companyia de dansa Mal Pelo, va presentar el seu solo Jukebox al Teatre de Salt. Tota una declaració d'intencions sense pretensions, potser només aquest començament esdevé intenció fonamental: deixar via lliure a la imaginació, als records, a les imatges que configuren una trajectòria acompanyada de meravelloses melodies i, sobretot, bon humor. Jukebox forma part d'un projecte de laboratori iniciat per Mal Pelo l'any 2008, amb la voluntat de donar eines de creació i producció als intèrprets que han treballat en les creacions de la companyia al llarg de la seva trajectòria. Casanovas va desplegar amb mestratge una àmplia varietat de registres i expressions, tot equilibrat a través de saber donar la mida justa a certs moments d'intimitat, intercalats amb alguns apunts que emanaven una capacitat còmica aclaparadora.

El resultat, àmpliament gratificant per a tots els que vam compartir amb ell l'espectacle, deixa el llistó ben enlaire. Casanovas va saber fer visible una dansa espectacular des de la humilitat i la senzillesa. Potser és l'única manera d'assolir la qualitat estètica que desprenien els seus gestos i moviments. Instants de soledat, rutina, riure, reflexió..., en definitiva, de vida. Fragments que rememoren una vida de dedicació a la dansa, en què el cos és capaç d'articular el joc de saber-se present des de l'acceptació del que hi ha.

Creació i interpretació: Jordi Casanovas.
Lloc i dia: Salt, 25 de novembre del 2009.
Darrera actualització ( Divendres, 27 de novembre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter