Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
crítica demúsica / gerard quintana

Cròniques de la veritat tangible

Gerard Quintana, divendres al Teatre de Salt. Foto: LLUÍS SERRAT.

Salt mortal sense xarxa: Gerard Quintana va presentar el seu nou disc i espectacle De terrat en terrat –o Deterratenterrat o Cançons urgents per a una crisi; en realitat no importa–, no com es fa ara, és a dir, introduint tímidament quatre o cinc temes del nou treball al bell mig d'una àmplia selecció d'èxits anteriors, sinó apostant decididament pel nou material, en el qual es va basar bona part de les gairebé dues hores que va durar aquesta autèntica festa orgiàstica. Gran entrada amb els capgrossos dels geganters de Salt i els músics dels Marrecs, els castellers locals, que van irrompre entre el públic abans que esclatés com una bomba el primer tema, Barcelona en colors, tot un èxit en potència, amb un recitat accelerat que descriu escenes quotidianes amb ritme urbanita. I tot seguit ja va arribar la primera ovació de la nit. Envoltat de grans músics amb els quals pot jugar com i quan vol, el cantant gironí està més segur que mai en escena. La veu de Judit Farrés i les coreografies i màgiques aparicions de Diana Kerbelis –un follet capaç d'emergir de l'interior d'una maleta o de qualsevol racó– són el contrapunt ideal per a aquest Quintana cronista i joglar que, quan es posa un barret amb orelles de burro, se sent capaç de dir les grans veritats, com els nens i els bojos. La recuperada Mataró-Llavaneres, a partir de l'inspirat poema de Jordi Cornudella, permet al cantant fer mil parades i divagacions per recordar en Millet i aquells 23 milions desapareguts per les cloaques del Palau de la Música que podrien haver finançat tantes i tantes sales de concerts on els músics catalans haurien pogut mostrar la creativitat del país als turistes anglesos que vénen a veure grups anglesos en festivals organitzats a Catalunya.

La por, La crosta, Laberint i els altres encerts d'aquest De terrat en terrat van sonar ja amb la mateixa seguretat i brillantor que Caic i la final El boig de la ciutat, única concessió al públic nostàlgic. En un ambient molt familiar –amb emotives referències a la seva iaia i la seva mare, i rebent en escena un pastís dels seus fills, perquè era el seu aniversari–, Gerard Quintana es va reinventar una vegada més, ara com a gran cronista de la ciutat en tota la seva complexitat, amb els sentits ben oberts i, si cal, ballant un reggaetón.

Intèrprets: Gerard Quintana (veu), Francesc Bertran (guitarres), Xavi Lloses (teclats i aparells electrònics), Ermengol Mayol (percussió i bateria), Judit Farrés (veu i vents) i Diana Kerbelis (actriu)
Lloc i dia: Teatre de Salt, divendres 27 de novembre
Darrera actualització ( Dilluns, 30 de novembre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter