Dijous, 24 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Albert Jordà presenta el seu primer disc en solitari

«Mal temps sobre la mar» és la proposta del músic de Papa:Noes

Albert Jordà ha aprofitat un parèntesi amb Papa:Noes per enregistrar el disc. Foto: J. FERNÀNDEZ.

Albert Jordà ha aprofitat una aturada de Papa:Noes per crear les deu cançons del seu primer treball discogràfic en solitari, MTSLM (Mal temps sobre la mar), que ha editat la discogràfica reusenca Edicions Singulars. El músic ha aconseguit una sonoritat molt personal en un treball en què ha alliberat emocions i sensacions, com diu ell mateix.

El grup tarragoní Papa:Noes va gravar el segon disc, Segona classe, l'any 2006 i va ser a finals de 2007 que Albert Jordà (Tarragona, 1972) va pensar a fer alguna cosa en solitari: «Començo a compondre però sense pensar a gravar un disc. Fins i tot faig algun concert sol en què compagino els temes que he escrit amb el repertori de Papa:Noes. Va ser a mitjans de l'any passat, que em vaig decidir a gravar el disc.» Ho va fer a casa seva, a l'estudi «casolà» que hi té, fet que li va permetre treballar amb tranquil·litat i sense pressions. El resultat van ser els deu temes de MTSLM, que s'inscriuen en un «pop arriscat i alternatiu, potser no experimental, però que en tot cas no és comercial». Univers, el tema escollit per al primer single de l'àlbum, és el que s'inscriu en el pop més estàndard.

MTSLM és un «informe meteorològic d'un estat anímic o d'un estat emocional», defineix el músic. Potser per aquest caràcter introspectiu de les cançons, Jordà comenta amb sorna que hi ha gent que li ha preguntat si s'ho passava malament o estava deprimit quan va gravar el disc. D'altres, en canvi, diuen que MTSLM els ha ajudat a aixecar l'ànim: «Hi ha un moment en què alliberes emocions i sensacions i això sempre és sa.» Jordà és l'autor de la lletra i la música de les cançons del disc, tot i que comparteix l'autoria de la lletra de Per no dir més amb Sònia Carmona (ella i Eysa són les dues veus femenines que sonen al disc), i els dos únics temes en castellà, Alguien sabe algo i Mafada, que són poemes de Fernando Prats. També Jordà ha tocat gairebé tots els instruments i ha tingut la col·laboració de Juan Moreno, Gerard Mallorquí i Benn Lawrence en els beats, baix, bateria i percussions.

Albert Jordà prepara els concerts en directe per presentar el disc alhora que preveu projectes amb Papa:Noes, que el 2010 farà deu anys. El músic és taxatiu sobre la projecció fora de Catalunya d'ell i de la banda: «Som un grup de la segona divisió musical de Catalunya i, per tant, amb una projecció quasi impossible fora. Estic content i feliç de fer el que faig, encara que no en pugui viure. Prefereixo no viure bé i fer el que em doni la gana que no pas prostituir el meu gust musical o canviar d'idioma per poder viure de la música.»

Darrera actualització ( Dissabte, 5 de desembre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Asesor Comercial Financiero Barcelona

Fuerza Comercial Consultoria

23/05/12 17:58 - BARCELONA

Gestor telefònic de Cobraments

Abinitio Consulting

23/05/12 17:01 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Xiular l’himne d’Espanya és una falta de respecte?
Xiular l’himne d’Espanya és una falta de respecte?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter