El Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat ha ordenat l'aturada d'unes obres de reforma, promogudes per l'Ajuntament d'Anglès, a l'entorn de l'edifici del vapor de la fàbrica tèxtil Burés d'Anglès. Aquest edifici, que conté la màquina de vapor, de gran valor industrial, està en procés de catalogació, des que el 17 de setembre de l'any passat el conseller, Joan Manuel Tresserras, va signar la resolució d'incoació d'expedient de declaració de bé cultural d'interès nacional, en la categoria de monument històric, i delimitació d'un entorn de protecció, a favor de l'immoble. La incoació és recent, però el projecte de les obres que s'executaven era del 2007. Segons la llei de patrimoni, en l'article 9 s'assenyala que la incoació comporta la suspensió de la tramitació de llicències de parcel·lació, edificació o enderrocament i la suspensió dels efectes de les llicències concedides, però també s'hi estableix que el departament pot autoritzar la realització de les obres que sigui manifest que no perjudiquen els valors culturals del bé. L'autorització ha de ser prèvia a la concessió de la llicència, llevat que es tracti de llicències concedides abans de la publicació de la resolució, com és el cas. El departament ha declarat l'aturada d'obres com a mesura de precaució i a l'espera que aquest divendres la comissió de Patrimoni de Girona pugui estudiar i informar sobre el projecte de les obres de rehabilitació, que van començar a mitjan mes de desembre passat. Les obres de rehabilitació i adequació de l'edifici del vapor, que comportaran la seva museïtzació, s'allargaran durant mig any i tindran un cost que supera el mig milió d'euros. Les actuacions inclouen, a més del condicionament de la sala que conté la màquina de vapor, l'habilitació d'accessos suprimint barreres arquitectòniques, la construcció de serveis i l'establiment d'un punt d'informació. D'altra banda, també es rehabilitaran espais adjacents al de la màquina de vapor per tal de construir tres sales polivalents a les quals s'atorgaran usos socials i culturals, com ara una sala de ball per a la llar de jubilats.
Cultura
Aturen unes obres de rehabilitació a l'entorn de l'edifici del vapor de la Burés d'Anglès, en procés de catalogació
Publicat a
- El Punt Comarques Gironines 12-01-2010 Pàgina 32
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.