«Per què ens hem involucrat en el projecte de les Cases de la Música? Pel mateix que vam obrir La Pontenca: per activisme. Jo vaig fer els estatuts de La Pontenca i allà vaig aprendre molt durant quatre anys i mig, del 1993 al 1998», explica Xavi Fortuny, que va ser soci fundador de La Pontenca –local i associació cultural de Pont Major, gairebé mítics per als seus antics usuaris– i, des de finals del 2001, també de La Mirona. Centenars de concerts –potser uns vuit-cents– han tingut lloc a la sala saltenca, que sempre apareix ben destacada com un dels millors locals de concerts de Catalunya. La Mirona ha estat també pionera en la creació de la xarxa de les Cases de la Música. L'any passat s'hi van fer 128 concerts, però també 22 cursos i 31 activitats molt variades.
La Mirona té una capacitat per a 1.800 persones: un miler a la sala gran i unes cinc-centes a la sala 2, La Bombolla, i quan es fusionen i s'obren tots els espais es converteixen en les 1.800 places esmentades. La sala saltenca ha apostat en els últims anys per reduir i racionalitzar la seva capacitat, que havia arribat a ser de 2.500 persones, tot i que en algun concert d'Extremoduro hi havien arribat a entrar més de tres mil persones i en el festival Free Juanra, per donar suport al cantant de Kop, es van obrir portes, amb un tancat al voltant de l'edifici, i es va assolir el rècord absolut de la sala: 4.400 persones. Actualment, però, el 80% dels concerts es fan a La Bombolla.
Evidentment, els concerts continuen sent la raó de ser de La Mirona, però en el seu paper de casa de la música es combinen amb tot un seguit d'activitats formatives i sensibilitzadores, adreçades tant als músics i altres professionals del sector –ha tingut un gran èxit el curs d'il·luminació escènica– com a les audiències més diverses: es fan concerts exclusivament per a nois i noies fins a setze anys, com per exemple els que ha ofert Lax'n'Busto, i també està previst organitzar actuacions musicals a les quals puguin assistir discapacitats psíquics.
Bucs d'assaig
Abans d'un any, la Casa de la Música té previst crear al costat de La Mirona una sèrie de bucs d'assaig per als grups que no tinguin local, però encara no s'ha decidit si seran contenidors o mòduls d'obra o si es faran de formigó. La Casa de la Música de Salt voldria ser-ho també de Girona, amb més implicació («No vol dir diners», matisa Fortuny) dels responsables municipals. Potser llavors es resoldria, per exemple, la falta de transport públic en horari nocturn per comunicar la sala amb la resta del teixit urbà metropolità.






































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.