Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Artistes de 21 països cedeixen obres al futur museu d'art contemporani de Sitges

La Fundació Stämpfli, que preveu que el centre estigui llest a final d'any, exposa el seu fons inicial a partir d'avui

Stämpfli, fotografiat ahir amb una de les seves obres, que també exhibirà el museu i forma part de l'exposició . Foto: M.L.

Creades des dels anys seixanta fins a l'actualitat per artistes procedents de França, Polònia, Japó, EUA o Veneçuela, les 65 obres que integren el fons inicial del futur museu d'art contemporani de la Fundació Stämpfli de Sitges s'exhibiran a partir d'avui. En espera que l'edifici del museu, actualment en obres, estigui llest a final del 2010, la fundació ha volgut mostrar les peces en una exposició a l'edifici Miramar que inaugurarà aquesta tarda el conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras. Robert Combas, Eduardo Arroyo, Pol Bury, Erró, Philippe Cazal o Jacques Villeglé són alguns dels creadors que han donat les seves obres a l'entitat, creada per Peter Stämpfli, un artista nascut a Suïssa i establert a Sitges qui també exposa dues de les seves obres a la col·lecció.

La col·lecció reuneix 65 obres de 54 reconeguts artistes contemporanis procedents de 21 països diferents, entre ells Mèxic, Islàndia, Grècia, Alemanya, Corea del Nord o l'Argentina, en què també hi ha presència catalana, amb peces d'Antoni Taulé o Tom Carr. Destaca especialment la nombrosa participació d'artistes francesos, com ara François Arnal, Gérard Deschamps, Jean-Jacques Lebel o Pierre Tilman. Tots els creadors són companys de generació de Peter Stämpfli, qui va explicar ahir que les obres han estat cedides gratuïtament pels artistes, si bé també s'ha comptat amb la col·laboració d'algunes galeries d'art.

El conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, i l'alcalde de Sitges, Jordi Baijet, inauguraran l'exposició avui, a les set de la tarda a l'edifici Miramar de Sitges. La mostra, que es podrà visitar fins el 23 de maig, està comissariada per l'exdirector del Museu Orsay de París Serge Lemoine. La fundació espera l'assistència d'una quarantena d'artistes, a més de galeristes i col·leccionistes de diversos països, sobretot de França, a la inauguració.

Stämpfli va explicar que el fons es va començar a reunir fa tres anys, i que la previsió és que vagi ampliant-se. «Aquesta col·lecció es quedarà a Sitges,i des d'ara forma part del patrimoni de Sitges», va assegurar. L'artista també va anunciar la voluntat de «fer intercanvis» entre la fundació de Sitges i d'altres «similars».

El projecte

El nou museu està projectat sobre tres edificis històrics del carrer d'en Bosc de Sitges, situat al nucli històric, molt a prop de l'ajuntament. Per poder impulsar el museu, el matrimoni Stämpfli, propietari de dos d'aquests edificis i d'un tercer en què resideix actualment, ha cedit aquestes tres finques a la seva fundació; per la seva banda, l'Ajuntament ha cedit l'antic Mercat del Peix, on en l'actualitat es realitzen les obres de condicionament per a la futura sala d'exposicions del museu. Les obres van començar la tardor del 2009 i acabaran a final d'enguany. La fundació preveu una segona fase d'obres que afectarà dues de les finques, però per a les quals encara no hi ha cap data prevista. Les aportacions econòmiques per a la creació del museu provenen de la mateixa fundació.

Sitges com a referent

El museu permetrà que Sitges sigui un «referent de l'art contemporani», com ja ho és del «Modernisme o del Noucentisme», segons el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Sitges, Gabi Serrano. El regidor va destacar que la col·lecció permetrà portar a Catalunya obres de molts artistes que no havien exposat mai al territori.L'alcalde de Sitges, Jordi Baijet, va valorar la iniciativa com un «punt d'inflexió» que permetrà que la vila no només visqui de moviments artístics del passat; el projecte encaixa amb la voluntat del municipi de diversificar l'economia a través de l'art, «complementant el turisme», segons l'alcalde. Jordi Baijet també va agrair enormement la iniciativa de la família Stämpfli per crear el museu, que va qualificar com a «un gran regal» per al municipi.

Una vida dedicada a l'art

Nascut a Suïssa el 1937, Peter (o Pere, com és conegut a Sitges) Stämpfli ha treballat i residit a París, a Suïssa i a Sitges. Conegut i valorat com a artista especialment a França, Suïssa, Bèlgica i els EUA, la seva obra forma part de les col·leccions públiques i privades més destacades d'Europa, els Estats Units, Japó o Corea. Stämpfli ha realitzat una seixantena d'exposicions individuals en espais com el Centre Pompidou i unes 230 col·lectives. A Sitges, Stämpfli va organitzar les primeres festes del carrer d'en Bosch, on té la seva residència, i ha impulsat diverses iniciatives culturals i de mecenatge. Nomenat fill adoptiu del municipi el 2004, dos anys més tard va iniciar amb la seva dona Anna-Maria la Fundació Stämpfli, que té com a objectiu crear el museu i donar suport a les iniciatives culturals sobre la història de Sitges.

Darrera actualització ( Dissabte, 20 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook