Montcada ret aquests dies homenatge al seu primer servei de transport urbà de viatgers, el Travimo, que va néixer l'any 1960 i va circular pel municipi fins al 1978. L'Ajuntament ha organitzat una exposició fotogràfica que repassa la història de la companyia, la projecció d'un documental i un acte de reconeixement a les dues famílies que van posar en marxa el servei, els Góngora i els Betrán.
Durant els primer tres anys, la gestió del servei va anar a càrrec de José Góngora i Faustino Betrán. La família d'aquest últim va assumir a l'any 63 la gestió de la companyia. La línia feia el trajecte des de Mas Rampinyo fins a Can Sant Joan, barri del qual provenien bona part dels clients que l'agafaven per anar a treballar a empreses com ara Aismalibar. Els dos primers autobusos van ser comprats de segona mà a l'empresa de transports sabadellenca Martí. Eren dos vehicles de la marca Ford fabricats als anys 30 que consumien entre 60 i 80 litres de benzina diaris i en cremaven 4 d'oli. El 1963, aquests autobusos van ser substituïts per uns altres de més moderns fabricats a la Factoria Nápoles de Saragossa: un Pegaso carrosseria Zane i un Nazar. Els dos vehicles van circular fins que va desaparèixer l'empresa. L'alcalde, César Arrizabalaga, va destacar en l'acte central de l'homenatge, a l'auditori municipal, que «el Travimo ha estat molt més que un autobús. Ha marcat la vida i els records de molts montcadencs i forma part de la història compartida per una generació de montcadencs». Prova de l'interès és que l'auditori es va omplir en l'estrena de la mostra, quan també es va poder visitar un vehicle de l'època propietat de TMB.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.