Dijous, 24 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La fira literària de Jesús, un punt de referència

La quarta edició deixa constància de l'obra de Gerard Vergés

La fira va comptar amb una desena d'estands de diverses llibreries i editorials. Foto: A.P.

La fira literària Joan Cid i Mulet, que organitza l'EMD de Jesús, ja és un punt de referència per molts escriptors. Ho demostra la trentena de llibres que es van presentar ahir i l'èxit de la quarta edició d'aquesta fira. Els protagonistes indiscutibles van ser Gerard Vergés i els més joves, cada vegada més implicats en el món de les lletres.

Tot just ha arribat a la quarta edició i la fira literària de Jesús ja està consolidada. Així ho va assegurar la regidora Dolors Queralt, però també ho justifiquen el gran nombre de llibres presentats ahir en el marc de la fira i l'èxit del seu model d'organització: diversos estands de llibreters i editorials, acompanyats de nombroses activitats. Els trenta llibres presentats ahir a la plaça de la Immaculada, doncs, demostren la bona salut de la producció literària de les Terres de l'Ebre, que està augmentant, i la transcendència de la fira, «que ja és coneguda i es converteix en un punt de referència», va explicar Queralt. Així, escriptors com ara Jesús M. Tibau, Vicent Pellicer o Cinta Arasa van escollir la fira per presentar al públic els seus llibres.

Les activitats variades que es van realitzat al llarg dels tres dies de fira van atraure un públic divers, fins i tot els més joves.«Hi ha hagut molta presència de xiquets i xiquetes i de gent jove», va assegurar la regidora. Tallers com el de paper reciclat o el d'expressió corporal, que relacionava la poesia de Gerard Vergés i el moviment, van tenir molt d'èxit. Una altra de les activitats destacada va ser el dinar literari obert a tothom, que incloïa una lectura lliure de textos. Una vegada més, els més joves van ser protagonistes, atrevint-se a llegir davant d'una vuitantena de persones algun text literari. «Aquests fets constaten que es va complint un dels nostres objectius, que és promoure la lectura entre els més petits», va comentar amb satisfacció Dolors Queralt.

Vergés, el protagonista

Si ahir va ser el dia de les presentacions literàries, dissabte va ser el dia de Gerard Vergés, homenatjat durant aquesta edició de la fira. «S'ha deixat constància de la seua obra i s'ha fet un reconeixement de la seua tasca literària», va manifestar Queralt. L'homenatge a l'escriptor tortosí va contenir l'acte de presentació del llibre Jo sóc aquell que es diu Gerard, editat per Petròpolis, i també es va celebrar un recital poètic, que va anar a càrrec dels alumnes de l'Institut Sòl-de-Riu d'Alcanar.

Durant l'acte d'inauguració de la fira, a més, el delegat del govern, Lluís Salvadó, va fer públic que el Palau Oliver de Boteller, on hi ha la seu del Departament de Cultura, també tindrà en compte i homenatjarà el literat tortosí. Així, la sala de conferències tindrà el nom de Gerard vergés, i la sala d'exposicions el nom de l'intel·lectual catalanista Joan Cid i Mulet.

Darrera actualització ( Dilluns, 19 d'abril del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Asesor Comercial Financiero Barcelona

Fuerza Comercial Consultoria

23/05/12 17:58 - BARCELONA

Gestor telefònic de Cobraments

Abinitio Consulting

23/05/12 17:01 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Xiular l’himne d’Espanya és una falta de respecte?
Xiular l’himne d’Espanya és una falta de respecte?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter