Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Cultura podria obrir un expedient al promotor de la rehabilitació del castell de Vallgornera, a Peralada

La Comissió de Patrimoni Cultural de Girona enviarà un escrit a la Direcció General de Patrimoni per tal que el director, si s'escau, obri un expedient informatiu al promotor d'unes obres de rehabilitació del castell de Vallgornera (Peralada), per convertir-lo en un hotel, realitzades sense que el projecte hagi estat informat per la comissió, tal com és preceptiu, en tractar-se el castell d'un monument catalogat com a Bé Cultural d'Interès Nacional. El promotor i propietari del castell, Santiago de Sentmenat y de Urruela, a instàncies de l'Ajuntament de Peralada, ha hagut de fer entrar a la comissió el projecte de les obres, ja executat, per a la seva legalització, extrem que la comissió ha denegat, decretant que s'ha de realitzar un informe arqueològic, a càrrec del promotor, per comprovar les afectacions que ha tingut l'actuació sobre el monument per, posteriorment, poder prendre una decisió. El director dels serveis territorials de Cultura, Miquel Sitjar, va explicar ahir que la comissió va comprovar amb «sorpresa i estupor» com, en aquest cas, s'ha obviat totalment la llei de patrimoni i és per això que la comissió ha decidit «actuar de manera contundent».

Més Peralada

La comissió també va rebutjar un projecte d'ampliació d'un annex a l'edifici Mirador del Casino Castell de Peralada, en el qual s'hi volia adequar una sala de banquets i restaurant. Sitjar va explicar ahir que ha estat refusat perquè «no segueix els principis i recomanacions del pla especial del castell» pel que fa a volumetries i materials, de manera que si els promotors volen fer l'ampliació hauran de presentar un nou projecte.

Nucli medieval de Verges

La comissió va aprovar el projecte de les obres d'arranjament de la ciutat medieval de Verges, que n'observava bàsicament la pavimentació; el projecte de reurbanització de l'antic recinte emmurallat de la Jonquera; el projecte d'ordenació de l'entorn del monestir de Santa Maria de Vilabertran; el projecte de restauració urgent de la coberta de l'església de Sant Miquel de Fluvià; el projecte de restauració de la muralla est de la Ciutadella de Roses; el projecte bàsic per a la construcció del museu Thyssen a la fàbrica de Can Serra de Sant Feliu de Guíxols i el projecte de reparació dels desperfectes que va causar la nevada a les cobertes del claustre de Sant Pere de Rodes.

D'altra banda, la comissió enviarà un escrit d'amonestació a l'Ajuntament de Serinyà per unes obres fetes sense informar en l'àmbit de protecció de les coves prehistòriques, i ha constituït una ponència conjunta de Cultura i Urbanisme, amb interlocució amb l'Ajuntament, per tractar sobre un pla parcial urbanístic del sector IV-6.1 i 6.2 de Forallac.

Darrera actualització ( Dilluns, 14 de juny del 2010 16:39 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter