Cinc centres del país creen la Xarxa de Museus de Ceràmica de Catalunya
Cinc museus de ceràmica catalans van signar ahir a Barcelona un conveni que els ha de permetre impulsar una altra embranzida en els pròxims anys. Ser còmplices per millorar la gestió, la preservació, la difusió i la promoció del patrimoni ceràmic català són el seu repte.
El Terracotta Museu de Terrissa i Ceràmica industrial de la Bisbal, el Museu del Càntir d'Argentona, el Museu de Ceràmica de l'Ametlla de Mar, el Museu Can Tinturé de col·lecció de rajola de mostra Salvador Miquel i el Museu de Ceràmica La Rajoleta, tots dos d'Esplugues de Llobregat, i el Museu de Ceràmica de Barcelona han creat la Xarxa de Museus de Ceràmica de Catalunya, a redós de la qual es treballaran programes de col·laboració, activitats d'estudi i difusió per mostrar, explicar, reflexionar i presentar el patrimoni de ceràmica. “D'aquí a poc veurem els resultats en forma d'exposicions i projectes de recerca”, va subratllar ahir Jordi Martí, delegat de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona. “Som cinc museus molt diferents, amb especialitats diferents i que custodiem col·leccions diferents, però ens complementem i per això l'ambició d'aquesta xarxa és la idea que entre tots podem ser el gran museu de ceràmica del país”, emfasitzava ahir la directora del Museu de Ceràmica de Barcelona, Maria Antònia Casanovas.
































Comentaris
Ja fa molts anys que al museu de Terracota , els bisbalencs estem invertint a fons perdut , i que la generalitat inverteix part dels impostos de tots els catalans , i que encara no s’ha arribat a cap amb les inversions; seria just que les administracions , tinguessin la decència d’explicar , en quin punt es troben els comptes econòmics d’aquest projecte d’institució , perquè crec que no es coherent , que en temps de crisi , es tingui d’invertir allà on es sabut , que mai es recuperarà la inversió feta ; justificar aquesta inversió emprant la ceràmica com a cultura , a mi em sembla que no es el que la societat es mereix; si aquesta mateixa inversió es fes creant escoles d’idiomes a baix cost per a tots els ciutadans que volguessin desenvolupar els seus coneixements , que el futur exigeix , de ben segur que la societat en general en sortiria beneficiada ; la ceràmica ja es història , i a cada poble n’hi ha moltes d’històries que es tindrien de tenir en compta , però en temps de vaques seq
però en temps de vaques seques , (que mai mes seran tant grasses), s’ha de mirar per un futur generalitzat, i no per un reduït sector , que ha trobat un motiu per viure a costa dels altres ;No estic en contra del museu de Terracota , però amb la conservació de l’estat final de la fabrica , que reflectia tota la historia de un passat eufòric , crec que era mes que suficient; tot i que no vull entrar en el tema , de si era la fabrica que mes historia tenia per oferir, ni els interessos particulars que s’han mogut al voltant de Terracota ,entre la Caixa i l’ajuntament que encapçalava els Sr. Vancells, membre de la societat propietària de Terracota.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.