Dissabte, 11 de febrer del 2012

Sant Cebrià
de Vallalta
Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La imatge estiueja a Olot

170 autors d'arreu del món participen en la IX Biennal Olot Fotografia, que s'inaugurarà dissabte

Els comerços s'aboquen a la mostra

Can Trincheria. Visitants d'ahir a la tarda a l'exposició Olot 3D, de Carles Gil, que ja està oberta. Foto: R. E.
La frase
És la continuïtat d'una tradició a la ciutat i una oportunitat per a nous talents
Anna Torrent
Regidora de cultura

La capital de la Garrotxa es disposa a viure un mes d'agost molt interessant des del punt de vista creatiu, tenint en compte l'envergadura que està aconseguint Olot Fotografia. Dissabte al migdia s'inaugurarà als claustres de l'Hospici la novena edició d'aquesta mostra biennal, una iniciativa sorgida de l'afició local de manera modesta i ara plenament consolidada en l'agenda cultural olotina –i cada vegada més, en la catalana–, que aquest cop reunirà obra d'uns 170 autors, distribuïda en una seixantena d'escenaris diferents. Els treballs provenen principalment de Catalunya –la presència olotina és remarcable– però també de moltes altres parts del món.

Fidel a la idea fundacional, la mostra d'aquest any reuneix fotògrafs primerencs, encara que a la llista hi ha excepcions remarcables, com ara la xilena Carolina Cortés, les madrilenyes Isabel Tallos i Lola Guerrera o el barceloní Miquel Galmes.

No hi ha ni un tema, ni una tècnica ni un format concrets que encotillin la participació –l'associació que organitza l'esdeveniment deixa aquests aspectes totalment oberts–, per la qual cosa el visitant es trobarà un ventall d'estils i continguts completament heterogeni: des de peces eminentment artístiques fins a reportatges de vocació documental. Aquest és probablement el principal atractiu de la cita olotina, que van presentar ahir a la premsa dos dels organitzadors –Joan Puigdemont i Carles Sitjar– i en representació de la institució que més hi col·labora, la regidora de Cultura, Anna Torrent.

Molts aparadors

Si ara fa dos anys, a tall d'experiment, s'hi van incorporar els aparadors com a espais d'exposició, aquest cop es pot dir que els comerços s'han implicat del tot en la mostra, fins al punt que una seixantena de conjunts fotogràfics els trobarem rere els vidres de botigues. Els edificis de l'Hospici i de l'antic convent del Carme continuen sent els dos escenaris de referència d'Olot Fotografia. Les sales municipals, algunes sales d'art privades, alguns espais de l'hospital de Sant Jaume i una vintena de bars i cafeteries figuren en la ruta de la mostra a Olot. Per primer cop s'ocuparan dos espais de fora: la cooperativa la Fageda, de Santa Pau, i l'espai Garum, de Lliçà d'Amunt.

Actes paral·lels

Al marge de les exposicions, Olot Fotografia inclou una taula rodona, un concert, visites guiades i una sessió fotogràfica de nu. Per participar en aquesta sessió –limitada a quinze persones– cal apuntar-se prèviament.

LA XIFRA

170
autors
provinents de diversos països exposaran la seva obra fins a finals d'agost en uns 60 espais diferents
Darrera actualització ( Dimarts, 27 de juliol del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Fés Sant Cebrià de Vallalta/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Creieu que hi haurà una vaga general contra la reforma laboral?
Creieu que hi haurà una vaga general contra la reforma laboral?
 

Tradueix-nos - Translate