Dissabte, 11 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Castro exposa a Estrasburg

L'artista inaugura demà una exposició en un espai del Consell d'Europa

Carlos Castro, amb una de les seves escultures.
El gravat i l'escultura centren aquesta mostra, que té el suport del Consell d'Europa

Després d'haver estat dibuixant d'escenografies al Teatre Colón de la capital argentina, Carlos Castro Robles (Buenos Aires, 1957) va arribar el 1988 a Catalunya i durant molts anys va tenir el taller de gravador a la pujada de Sant Martí de Girona. Actualment, té el taller a Cassà de la Selva i continua alternant el gravat amb l'escultura. I aquestes dues facetes seran les que definiran l'exposició que demà a la tarda inaugurarà al Club des Arts de l'Amicale du Personnel del Consell d'Europa a Estrasburg, on la mostra es podrà visitar fins al 24 de setembre vinent. També hi ha prevista l'edició d'un catàleg de l'exposició, que s'hi presentarà tres dies abans de la cloenda.

No és la primera connexió europea de Castro: ja hi ha una escultura seva, titulada Octubre en París, al Centre Culturel de Woluwe-Saint-Pierre, a la regió de Brussel·les. En l'adquisició d'aquesta obra va participar com a intermediària l'ambaixada argentina a Bèlgica.

Ara Castro mostrarà en aquesta exposició a Estrasburg els projectes d'una dotzena d'escultures públiques, així com una àmplia selecció de la seva obra com a gravador. “Són gravats que sovint es troben en la mateixa línia estètica que els projectes d'escultures públiques”, afirma Castro, que durant la seva llarga i prolífica trajectòria com a gravador ha treballat amb artistes de la talla de Niebla, Guinovart, Ràfols-Casamada, Suter, Engler i també, en alguna col·laboració puntual, Tàpies. A més, Castro era un gran amic de la crítica i historiadora de l'art Lluïsa Borràs, a la qual va acompanyar en els seus últims mesos de vida. Ella li va dedicar diversos escrits –en què lloava tant el seu tarannà obert com la passió pel seu ofici– i Castro n'ha triat alguns fragments per al catàleg de l'exposició. En la mostra, també s'hi podran veure alguns dels llibres d'artista que Castro ha concebut en col·laboració amb diversos creadors.

Darrera actualització ( Diumenge, 29 d'agost del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
 

Tradueix-nos - Translate