Després de 21 anys d'emissions de TV3 al País Valencià i de successius intents de frenar-les, l'executiu de Francisco Camps finalment ho ha aconseguit, almenys parcialment.
Tal com ahir va informar l'AVUI, diumenge a les 10 de la nit un tècnic amb una ordre judicial va forçar l'entrada al repetidor d'Acció Cultural del País Valencià (ACPV) de la serra de la Carrasqueta que emet per a les ciutats d'Alacant, Elx i els seus voltants -mig milió de potencials espectadors- i va tallar el senyal. Queia així el primer dels 13 centres emissors que l'entitat té repartits per tot el País Valencià.
Davant la pluja de crítiques d'organitzacions i partits d'esquerres i nacionalistes del País Valencià i Catalunya, el govern valencià va respondre de nou enarborant la bandera de la legalitat. El seu vicepresident, Vicent Rambla, va recriminar a ACPV que no deixessin d'emetre TV3 per iniciativa pròpia i va apostar per l'acord de reciprocitat de senyals amb el govern de Catalunya "dins del marc de la legalitat", però no va concretar quan es durà a terme.
Fonts de la Generalitat de Catalunya van assegurar estar pressionant el ministeri perquè acceleri la concessió del múltiplex que ha de permetre aquesta reciprocitat de senyals, però es van mostrar convençuts que el govern valencià tractarà de retardar els tràmits perquè no es torni a veure TV3 fins després de les eleccions.
Acció "innecessària"
El president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, en una entrevista a RAC 1, no va dubtar a atribuir l'acció del govern de Camps a "motius polítics", igual que el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Treserras, que va qualificar l'acció d'"innecessària". Tots dos van animar el govern valencià a tancar l'acord que des de fa mesos l'executiu català està preparat per signar.
Mentre que el PSPV-PSOE evitava pronunciar-se, des del Bloc Nacionalista Valencià i des d'Esquerra Unida feien responsable, a més del govern valencià, el govern de Catalunya. Segons Enric Morera, secretari general del Bloc, "el PP ha executat el tancament amb la connivència del PSC-PSOE". Des d'ACPV es va instar la societat valenciana a "respondre contundentment, des de tots els àmbits, a aquesta agressió".
El seu portaveu, Toni Gisbert, va atacar durament el govern català i en concret al conseller Treserras per haver pecat d'"ignorància o de mala fe" dient que les negociacions amb el govern valencià anaven bé quan, al seu parer, "s'està imposant per un futur acord tot el que vol el PP".
Cultura
Clam contra el tancament
Comunicació
Notícies relacionades
- El govern valencià tanca el repetidor de TV3 a Alacant
- ACPV està a l'espera d'un comunicat del govern valencià de tancament del repetidor de TV3 a Alacant per mobilitzar la seva gent
- El jutjat d'Alacant fa tancar el repetidor de TV3 de la Carrasqueta al país valencià
- El jutjat de València dóna fins dilluns a ACPV per al·legar contra el tancament del repetidor del Mondúver
- El PP torna a evidenciar a les Corts l'oposició a la reciprocitat de TV3 i Canal 9
Notícies de ...

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.