La tribu, l'aventura televisiva amb què Xavier Sardà volia recuperar a Tele-5 la posició de preeminència que havia ocupat amb Crónicas marcianas, ha arribat a la seva fi.
Tele-5 va emetre ahir a la tarda un comunicat lacònic en què feia saber que l'emissora i Sardà "han decididit posar fi a l'emissió de La tribu perquè, si bé el programa pujava en audiència cada setmana i va arribar a ser líder del late night en la seva última emissió, no ha acomplert les expectatives que totes dues parts compartien a l'hora d'iniciar el projecte".
Tele-5 tanca la nota de defunció de La tribu amb l'explicació que "tant el canal com el director i presentador s'han estimat més treballar en un projecte futur abans que mantenir la continuïtat del programa actual".
La mort prematura de La tribu, que es presentava com un programa amb tretze edicions contractades, s'afegeix a l'escàs ressó que ja va obtenir Xavier Sardà, també a Tele-5, amb l'emissió de Dutifri, el progama en què va adaptar, desnaturalitzant-lo, l'Afers exteriors de Miquel Calçada.
La tribu es va estrenar el 17 d'abril amb la categoria induïda de gran esdeveniment i ja va punxar en audiència en la primera emissió. Segons els mesuratges de Taylor Nelson Sofres (TNS), va fer una mitjana de 434.000 teleespectadors i una quota de pantalla del 17 per cent i va ser el vuitè programa més vist del dia. En horaris coincidents, el film V de vendetta, que s'emetia a TV3, va fer una mitjana de 460.000 teleespectadors.
La presència de Mercedes Milá només va ser efectiva les dues primeres edicions: la periodista va saltar del vaixell en comprovar que la proposta i els proposants no agradaven a l'audiència.
La tribu es va emetre només un divendres més en el seu emplaçament i, a causa de la seva nul·la repercussió en els audímetres, va saltar, el dimarts 5 de maig, a l'horari nocturn, en què ha durat quatre setmanes sense que s'hagi produït un increment significatiu d'audiència que li permeti la continuïtat.
Xavier Sardà ha comptat amb Boris Izaguirre i Carlos Latre com a col·laboradors distingits del programa.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.