Divendres, 10 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Junqueras i Tremosa demanen que Catalunya vagi a Eurovisió

El PSC i el PP  s'hi neguen, mentre que per a ICV només té un interès comercial i no nacional

El cap de llista de CiU a les eleccions europees, Ramon Tremosa, i el d'ERC, Oriol Junqueras, defensen que Catalunya participi al Festival d'Eurovisió, per a equiparar-se als països europeus.

Catalunya "ha de participar en tot" perquè necessita ser un Estat, i la presència a Eurovisió és una conseqüència més de la independència, que dóna dret a "decidir on participar i on no", argumenta Junqueras.

Una tesi similar proclama Tremosa, que tot i admetre que està "out" d'Eurovisió perquè no veu el festival des que era petit, assegura: "si aspirem a què Catalunya sigui un país normal, hauria de poder participar-hi".

La socialista Maria Badia se situa en l'altre extrem, en afirmar que "si Catalunya s'ha de donar a conèixer per Eurovisió, no és necessari. Millor que ens dediquem a una altra cosa". Badia diagnostica "el nivell molt baix" del festival.

Des d'ICV-EUiA, Raül Romeva parteix de la base que Eurovisió "és una història comercial i no nacional". "No tinc cap interès especial que Catalunya hi participi", diu, però matisa que "hauria de poder fer-ho si vol".

 El PP rebutja frontalment aquesta possibilitat. Vidal-Quadras assegura que Catalunya "ha d'ajustar-se a la normativa internacional i punt", i lamenta que es votin els cantants en funció d'un criteri "xovinista i patrioter".

Miguel Durán (C's) ha estat més ambigu: "No sóc molt prohibicionista. S'ha de prohibir allò que està molt clar". 
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 17:58 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Sabadell/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
 

Tradueix-nos - Translate