Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Ferides obertes

Bouchareb du a Cannes la seva visió de la independència d'Algèria enmig de protestes d'excombatents i militants

"Em sembla exagerada aquesta hostilitat contra la pel·lícula per part de gent que encara no l'ha vista". Rachid Buchareb, nominat a l'Oscar per Dies de glòria i premiat a la Berlinale del 2009 per London river, es queixava amb raó de la campanya contra la seva nova pel·lícula, Hors-la-loi (Fora de la llei), presentada ahir a concurs al Festival de Cannes. La seva visió de la independència algeriana va ser rebuda amb aplaudiments a la projecció matinal per periodistes i crítics. Després va dir en la roda de premsa que "l'objectiu d'aquesta pel·lícula és obrir un debat serè".

La trobada amb la premsa va ser més aviat plàcid, i el debat, en tot cas, era si aquesta història de tres germans militants de l'FLN (grup armat independentista o banda terrorista, segons el punt de vista) arribava a l'alçada de Dies de glòria. No és el cas, però es tracta d'un thriller eficaç, ben narrat, filmat amb prou mitjans i ben interpretat pel trio de germans protagonistes. Una obra amb punts en comú amb El vent que agita l'ordi, Palma d'Or del 2006, però sense arribar a la intensitat dramàtica de Ken Loach.

Una altra cosa és el que va passar a fora. Per entrar al Palau dels Festivals hi havia controls mai vistos en un festival europeu de cinema: doble registre, manual i amb aparells electrònics; prohibició d'entrar ampolles... Entre 700 i 1.500 excombatents, antics repatriats d'Algèria i militants de partits de dreta i extrema dreta es van manifestar pels carrers, acusant la pel·lícula d'"antifrancesa" i cantant La marsellesa. En particular, van criticar que el 59% del capital d'aquesta producció sigui francès, i que només es mostri l'assassinat indiscriminat de centenars d'algerians que es manifestaven pacíficament a Sétif, el 8 de maig de 1945. Segons les fonts, es parla d'entre 105 i 904 del costat francès en aquest incident, i entre 2.000 i 45.000 d'algerians.

Una altra guerra
Ken Loach també va parlar de guerra, ahir a Cannes, amb Route Irish, una mirada crítica a l'actuació d'empreses que contracten mercenaris per treballar a l'Iraq. "S'està privatitzant tot -denuncia el director-: l'escola, la indústria, el transport... I ara també s'està privatitzant la violència. Resulta més barat contractar mercenaris que mantenir un exèrcit". La pel·lícula es pot situar a mig camí entre el seu notable thriller Agenda oculta i el realisme que predomina en la filmografia del director de Plovent pedres. Però es troba uns quants esglaons per sota de les seves millors obres.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 21:49 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter