Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El Liceu, de retallada

El ministeri redueix en un 30% la seva aportació per a les tres temporades següents i la institució intenta no abaixar els salaris

La crisi afecta tothom i també una de les grans institucions públiques de Barcelona, el Gran Teatre del Liceu, que ahir va veure com el ministeri de Cultura li retallava un 30 per cent la seva aportació per a les pròximes tres temporades (un 10% per temporada), cosa que significa una disminució de 4 milions d'euros els pròxims tres anys o, si es prefereix, una reducció, d'1,333 milions d'euros dels 54,2 del pressupost anual total del teatre. Amb tot, la resta d'institucions consorciades, Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Diputació van assegurar que mantindran la seva aportació com a mínim per a la pròxima temporada.

Val a dir que aquesta disminució d'ingressos se suma als 6 milions d'euros que ja va perdre el teatre l'última temporada a causa d'una retallada prèvia que ja va fer el ministeri l'any passat, sumat a una disminució dels ingressos de mecenatge i també de la Generalitat. Així, si el pressupost de la temporada 2009-1010 era de 58,5 milions d'euros, el de la temporada 2011-2012 serà de 53,130 milions.

Així les coses, el director general del Liceu, Joan Francesc Marco, explicava ahir que si la retallada de l'any passat va afectar la programació artística amb la supressió de l'activitat al Foyer -cinc concerts i dues sessions golfes- i la desaparició de l'Orquestra de l'Acadèmia -per la cancel·lació del programa taller-ocupació del departament de Treball de la Generalitat que la finançava-, aquest nou revés s'afrontarà amb una política de contenció interna molt més dura. "A nivell de programació la línia artística no es veurà afectada i el que farem serà retallar algunes funcions d'aquelles òperes que no tenen tanta sortida entre el públic però que no volem deixar de fer perquè són marca de la casa, i també ens centrarem a revisar tots els serveis contractats, posposar els plans d'inversió i pactar amb la plantilla a veure quines mesures apliquem". A aquestes mesures també hi va afegir la necessitat d'augmentar el preu de les localitats la temporada 2011-12. "Hem de fer un estudi de la política de preus perquè hi ha zones que estan molt carregades i altres que molt poc".

Marco va destacar el fet que gràcies a les mesures de contenció aplicades fa un any "ara podem fer front a aquesta nova retallada, que ens suposarà un dèficit de 634.000 euros que esperem eixugar la temporada 2012-2013. Si no ens hi haguéssim posat abans, ara tindríem un dèficit de 10 milions d'euros".

Pel que fa a la situació de la plantilla, Marco es va reunir ahir al matí amb els treballadors per informar-los de la nova situació. "Malgrat que hi ha disminució d'ingressos, esperem que això no afecti les nòmines. Ara hem de negociar amb el comitè i buscar una altra manera".
Darrera actualització ( Dimarts, 7 de setembre del 2010 14:58 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter