Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Distribuïdors i exhibidors de cinema rebutgen la llei del cine com a "injusta"

Es queixen que farà caure l'oferta i diuen que es perdran 2.000 llocs de treball

La federació de distribuïdores cinematogràfiques de cinema (Fedecine) i el gremi d'empresaris de cinemes de Catalunya han rebutjat aquest dimarts el projecte de llei del cinema català aprovat pel govern, ja que consideren que és una una llei "injusta".

Els exhibidors catalans i l'entitat que aglutina les majors (distribuïdores americanes) han argumentat en un comunicat que la llei "en comptes d'enfortir el sector provocarà la caiguda d'oferta cinematogràfica i la pèrdua de gairebé 2.000 llocs de treball".

Les associacions també han criticat que l'acció del govern mostra una "manca de voluntat per arribar a un acord" en aspectes com les quotes de català, ja que ells demanen que se suprimeixin, però la Generalitat ha ampliat l'obligació de doblar o subtitular totes les pel·lícules que no siguin europees. Les europees quedaran exemptes d'aquesta obligació si no superen les 15 còpies.

Segons Fedecine i el gremi d'empresaris, aquesta mesura va en contra del 80% del producte que consumeix actualment el públic català, i han avançat que engegaran tots els mecanisme legals possibles per evitar que la llei s'apliqui.

A més a més, l'entitat nega que es tracti d'una llei consensuada, com ha assegurat aquest dimarts el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras,  ja que el seu sector "ni tan sols" ha pogut mostrar el seu desacord al president de la Generalitat, José Montilla. En aquest sentit, critiquen que la conselleria hagi "ignorat totes les propostes del sector" i que "ni tan sols s'hagi donat resposta" des de la presidència a la petició formal de reunió que van fer el 18 de desembre passat.

Fedecine agrupa les principals distribuïdores cinematogràfiques i suma el 90% de la distribució a l'Estat espanyol. El gremi d'empresaris de Cinemes de Catalunya està format per 552 pantalles, xifra que suposa un 81% de la quota de mercat.
Darrera actualització ( Dimarts, 7 de setembre del 2010 17:32 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter