Joel Joan, president de l'Acadèmia del Cinema Català, ha dit que espera poder presentar al 2011 la versió original d'una pel·lícula en català com a candidata a millor pel·lícula estrangera en la cerimònia dels Oscars.
Joel Joan s'ha reunit amb el seu homòleg de l'Acadèmia de Cinema de Hollywood, Tom Sherak, i ha assegurat que la reacció d'aquest a la proposta, després d'explicar-li en detall la cultura catalana, ha estat "molt bona".
L'Acadèmia del Cinema Català projecta a Hollywood des d'avui fins divendres una mostra d'11 pel·lícules realitzades aquest any en català amb la intenció de promoure la participació en els Oscars de films en aquest idioma.
"Volíem presentar-nos a l'Acadèmia de Hollywood. Crec que aconseguir estar als Oscars pel 2010 seria fantàstic, tot i que crec que no hi arribem. Si no, pel 2011. Des de fa 10 anys tenim una indústria suficient per presentar les nostres pròpies pel·lícules. Anar als Oscars donaria ales al cinema català i a l'espanyol en general", ha manifestat Joan.
Sherak, segons Joan, s'ha mostrat receptiu amb la idea, i ha sol·licitat que hi hagi consens amb l'Acadèmia del Cine espanyol.
"Ens demanen que anem coordinats amb l'Acadèmia Espanyola, que no hi hagi cap problema amb ells. I no crec que hi sigui. Fins ara estem treballant conjuntament i estic segur que entendran que la institució per presentar la versió original catalana és la nostra acadèmia i no l'espanyola, que és l'encarregada de seleccionar les pel·lícules en llengua castellana", ha declarat Joan.
El president de l'entitat catalana s'ha desmarcat de possibles polèmiques i ha apostat per enriquir el cinema espanyol obrint portes al català.
El cicle de cinema català té lloc al Teatre Egipci, on aquesta nit s'entregaran uns premis a diversos artistes i creadors catalans, en reconeixement a la seva trajectòria professional i la seva relació amb la indústria de Hollywood.
Cultura
Joel Joan espera presentar una pel·lícula en català als Oscars del 2011
L'Acadèmia del Cinema Català projecta a Hollywood des d'avui fins divendres una mostra d'11 pel·lícules en català
Notícies relacionades
- L'actor Joel Joan protagonista d'una pel·lícula sobre la vida del General Moragues
- L'Acadèmia de Cinema en Català negocia ara amb l'espanyola la candidatura d'una pel·lícula en català als Oscars
- Joel Joan: "S'ha d'aconseguir que el cinema doni a conèixer la cultura catalana"
- Joel Joan es posa dins la pell d'una dona a La Villarroel
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.