Mesos després del segrest per ordre judicial de la revista El jueves, el cofundador del Premi Internacional d'humor gràfic Gat Perich, el dibuixant José Antonio Fernández, Fer, ha declarat aquest dissabte que l'humor gràfic ho té actualment "fotut" perquè "acudits que es feien als anys 70 o 80" ara els consideren que són "políticament incorrectes". Ho ha dit en l'entrega de guardons, que enguany han recaigut en la dibuixant iraniana Marjane Satrapi, per la seva obra Persépolis, mentre que l'humorista Máximo Sanjuan, s'ha endut el Gat Perich honorífic, per la seva trajectòria en la publicació de vinyetes a diferents diaris d'arreu de l'Estat espanyol.
Máximo s'ha mostrat emocionat amb aquest reconeixement. "Els premis sempre són ben rebuts, millor que els càstigs", ha ironitzat. Ha valorat haver-se endut el guardó que recorda al seu "amic, mestre i col·lega meravellós" Jaume Perich. En aquest sentit, Fer ha dit que els acudits que feien Ivà o el mateix Perich, ara tindrien problemes i que per això "alguna cosa està fallant". El mateix Fer ha posat l'exemple que fa dècades ell dibuixava històries de "soldadets que anaven a conquerir Jerusalem", tema que ara seria impensable per l'extremisme islàmic.
La guanyadora d'enguany, Marjane Satrapi, no ha pogut assistir personalment a recollir el premi, ja que es troba a Hollywood promocionant la seva pel·lícula, nominada a un Òscar. Ha comunicat però, a l'organització, que vindrà a buscar-lo personalment a l'abril, ja que aquest premi, segons Fer, no pot sortir de la ciutat sinó és de la mà del premiat.
Persépolis va per la sisena edició i ja ha venut arreu del món 30.000 exemplars, i està editat en diversos idiomes, entre els quals hi ha el català i el castellà.
Cultura
Els humoristes reclamen més llibertat en el lliurament del premi Gat Perich
Notícies relacionades
- La iraniana Marjane Satrapi guanya la 12a edició del premi Gat Perich
- 3.000 de multa pels dibuixants de 'El Jueves'
- Gats a Quino i el Tricicle
- 'El Jueves' "crema" el rei a la portada
- La Fiscalia demana 3.600 euros de multa per les caricatures dels prínceps de 'El Jueves'
- 'El jueves' torna a parodiar la família reial a la portada
- 'El Jueves' publica un número especial sobre el segrest de la revista
- 'El Jueves', citat a declarar
- Es dispara el preu d''El Jueves' censurat
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.