Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La rosa com a antídot

Es preveu que els catalans compraran més de cinc milions de roses amb motiu de la diada de Sant Jordi, malgrat la crisi

Una florista al Mercat de la Flor de Vilassar de Mar. Foto: GERARD ARIÑO.

Atrafegament a diferents punts del territori català per emportar-se la tradicional rosa. Els catalans compraran avui més de cinc milions de roses, segons les previsions del Mercat de la Flor de Vilassar i de Mercabarna Flor, els distribuïdors de les flors a Catalunya, que afirmen que «la crisi no afectarà la celebració de Sant Jordi». Els majoristes de Mercabarna, però, han pres mesures per incentivar el consum de roses. Han abaixat els preus de les flors entre un 5 i un 10% respecte a l'any anterior per no reduir-ne les vendes, i han impulsat la campanya Roses per a tots per fomentar l'hàbit de regalar flors no només a la parella, sinó també a familiars, amics i treballadors. Només un 10% de les roses que es vendran avui són d'origen nacional i provenen dels hivernacles del Maresme.

«Estem sorpresos perquè, de moment, la crisi no afecta la celebració de Sant Jordi», va explicar el president de l'Associació d'Empresaris Majoristes de Mercabarna Flor, Jaume Mateu, dimarts. «És possible que fins i tot arribem a les xifres de l'any passat, en què es van vendre més de sis milions de roses», hi va afegir. Mateu va reconèixer, però, que amb la finalitat de no reduir el nombre de vendes, els majoristes han abaixat el preu de la flor entre un 5 i un 10% respecte a l'any anterior. «Aquesta reducció, possiblement, no s'apreciarà en el preu de les roses al carrer perquè cal sumar-hi la feina de decoració i l'embolcall de les roses», va explicar Mateu.

Els venedors de roses pensen que la crisi no provocarà una reducció en la venda de flors al carrer, però, en canvi, preveuen que les empreses i els comerços en compraran menys. Amb l'objectiu de compensar aquesta pèrdua, Mercabarna ha impulsat la campanya Roses per a tots per fomentar l'hàbit de regalar flors a familiars i amics. La campanya personalitza les roses i, per exemple, se n'ha creat una per regalar a les filles que juga amb el color rosa típic de la nina Barbie.

Del total de roses que es vendran avui, un 10% provenen del Maresme. La majoria, però, es cultiven fora de Catalunya.

La rosa gelada

s.p.s

La rosa vermella continuarà sent la protagonista indiscutible de la diada de Sant Jordi d'aquest any, segons els distribuïdors de roses. Tot i així, cada any es presenten novetats. La més destacable és una rosa vermella natural presentada a l'interior d'un bloc de gel totalment transparent. El bloc es fon en vuit hores, aproximadament. La rosa gelada és una original proposta de l'empresa catalana Hielos Torné y Cía, que avui vendrà aquestes roses a la rambla de Catalunya de Barcelona.

La joieria catalana Bagués, per la seva banda, presenta una col·lecció de joies inspirada en la rosa. Bagués ha dissenyat un anell, unes arracades, un collaret i dos penjolls d'or groc amb la forma i els colors de la flor.

Darrera actualització ( Dijous, 23 d'abril del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter