Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Músics d'arreu, units per convertir el català en llengua comuna

«Detotarrel» s'estrena a Barcelona

Nour, amb els músics d'Atac, ahir en l'acte a Barcelona de la Plataforma per la Llengua. Foto: O.D.

La música en català va tornar a fer-se sentir per Sant Jordi amb un espectacle, Detotarrel, que va unir a la plaça Universitat de Barcelona músics immigrats del Senegal, Algèria i la Costa d'Ivori amb cantants del país com ara Gerard Quintana, Beth i Joan Garriga. Plegats van advocar per fer del català una llengua comuna.

En aquesta diada, la música en català no haurà tingut un festival al Palau Sant Jordi, però sí l'estrena d'un espectacle que, amb els Nour de Yacine Belahcene Benet (músic de pare algerià i mare catalana) com a fil conductor, va tenir músics de procedències diferents reclamant fer del català una llengua comuna. Detotarrel va coronar tota una jornada d'actes organitzats per la Plataforma per la Llengua i una vintena de col·lectius de nouvinguts a la plaça Universitat: tallers de cal·ligrafia àrab, xinesa i urdú, una exposició des de la qual es constatava que «l'hàbit de canviar de llengua amb les persones d'origen estranger, tot i ser molt comú entre els catalanoparlants, és força excepcional en altres comunitats equiparables» i la lectura d'un manifest apadrinat per l'escriptora osonenca d'origen marroquí Najat El Hachmi.

En el concert es va veure rimar en català integrants d'Unidos por el Flow (el resultat d'una iniciativa del Casal de Joves de Roquetes compartida per Latin Kings i Ñetas) i l'algerià Rabah Donquishoot, però també va permetre gaudir de moments difícils de concebre fora d'un muntatge com aquest, com ara Joan Garriga (La Troba Kung-Fú) cantant en àrab o Gerard Quintana flirtejant amb ritmes propis del hip-hop. L'espectacle, contemplat per bona part dels representants dels col·lectius llatinoamericans, pakistanesos i magribins que l'impulsaven conjuntament amb la plataforma, va tenir també entre els participants Beth, Atac (un grup de la Costa d'Ivori amb residència a Catalunya) i Nikol Kollars (cantant del grup multicultural del Raval 08001).

Darrera actualització ( Divendres, 24 d'abril del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook