El consell assessor de RTVE a Catalunya ha instat TVE a aprofitar la destitució del fins fa una setmana cap d'Esports, Julián Reyes, -destituït per la polèmica dels xiulets a l'himne espanyol durant la Copa del Rei- per tornar a potenciar el centre de producció de Sant Cugat pel que fa als esports. També demanen que el nou cap d'Esports de la televisió pública estatal recuperi "la sensibilitat envers la llengua catalana" que no va tenir Reyes durant el seu càrrec, en què la locució en català dels esdeveniments esportius han estat gairebé inexistents.
La vicepresidenta del consell assessor de RTVE a Catalunya, Marta Vidal, assegura que en els casos en què Televisió de Catalunya (TVC) no té els drets d'emissió d'esports, "és bàsic que TVE ofereixi una locució en català". Des del consell assessor s'havia reclamat reiteradament que TVE tornés a fer locucions en català dels esdeveniments esportius per a Catalunya "especialment quan hi participen esportistes catalans o partits catalans". Però durant el temps que Reyes ha estat al capdavant del departament d'Esports sempre han presentant "excuses" per justificar les negatives continuades.
De fet, la locució en català s'ha reduït fins i tot, com s'apunta en un comunicat del consell assessor, en moments importants com "la Copa Asobal d'hanbol al Palau Blaugrana, el desembre del 2008; la Copa del Rei, el març del 2009, o aquest mateix dilluns a la Lliga ACB on jugava el Joventut".
Per Vidal, "fa dos anys ningú s'hauria imaginat que no hi hauria locució en català en esports". El consell assessor considera que tant amb la televisió digital terrestre (TDT) i sense la TDT es pot fer la doble locució (català-castellà) en els esdeveniments esportius.
La vicepresidenta del consell assessor també demana que els esports no quedin "centralitzats a Madrid" i que TVE aposti de nou per Sant Cugat com a "centre de producció del Canal Teledeporte".
El consell assessor recorda que hi ha pendent impulsar el projecte de posar en marxa un plató d'esports a Sant Cugat i demana un "pressupost suficient per gestionar el Canal Teledeporte".
Cultura
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.