Dijous, 23 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Adéu a la televisió analògica

Un acte simbòlic celebrat aquest migdia a la Torre de Collserola ha escenificat l'apagada analògica i ha donat la benvinguda a la nova tecnologia digital, la TDT

La televisió analògica, la tele com la vèiem fins ara, ja no existeix. Des de les 12h d'aquest dimarts 30 de març, Catalunya només pot veure la televisió de forma gratuïta i via terrestre a través de la TDT. En un acte simbòlic des del centre emissor de Collserola, que dóna cobertura a prop de 4 milions d'habitants de set comarques (Alt Penedès, Anoia, Baix Llobregat, Barcelonès, Maresme, Vallès Oriental i Vallès Occidental), s'ha donat per enterrada la televisió analògica i s'ha donat la benvinguda a la nova tecnologia digital.

Tres milions de catalans ja van deixar de rebre el senyal analògic des que es va iniciar l'apagada el juliol del 2009. Per als catalans que encara no puguin veure la televisió per TDT per qüestions de falta de cobertura, la Generalitat habilitarà la recepció via satèl·lit com a solució excepcional.

El secretari general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat, Carles Mundó, ha assegurat, després d'assistir a l'apagada, que "avui no s'acaba res, sinó que comença una nova era", en què, gràcies a aquesta nova tecnologia, els usuaris tindran accés a una oferta més gran de canals de televisió gratuïts i podran gaudir d'una millor qualitat d'imatge i so, segons que ha destacat.

Mundó ha dit que es preveu que a partir d'ara es rebi el mateix nombre de queixes de ciutadans que no poden accedir a la TDT que les que s'han comptabilitzat en les fases anteriors del desplegament, i ha assegurat que la cobertura de la TDT ratlla el 100%, percentatge superior al qual cobria l'analògica.

Ha destacat també que la Generalitat es compromet a facilitar el senyal digital a través de satèl·lit a aquells usuaris que, per problemes aliens a ells, no puguin accedir a aquest servei.
Darrera actualització ( Dimarts, 14 de setembre del 2010 04:46 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Girona

CAP DE VENDES GIRONA

TOTSHIVAL, SL

22/02/12 16:54 - GIRONA

ASESOR DE PUBLICIDAD (GIRONA)

SIGLHOGAR XXI

21/02/12 09:05 - GIRONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Ha de ser suficient entregar l’habitatge per saldar l’hipoteca?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter