Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
La contra

El somriure de Cerdanyola

La sisena edició del Festival Internacional de Teatre Infantil i Juvenil (FIT) arriba del 24 al 26 de setembre amb 31 representacions i espais de debat acadèmic i de formació teatral

La nova imatge del FIT presidia dimarts la presentació de l'edició d'enguany. Foto: C.A.F.

Amb l'inici del curs escolar, fa sis anys que Cerdanyola té una cita amb una selecció del bo i millor de les arts escèniques especialitzades en infants i joves. El Festival Internacional de Teatre Infantil i Juvenil (FIT), organitzat per Bambalina i l'Ajuntament de Cerdanyola, arriba enguany del 24 al 26 de setembre. I ho fa amb 17 companyies, de les quals una ve de França (Rue Barrée), dues són d'Itàlia (Rodisio i Principio Attivo), i tres més de l'Estat espanyol (Higiénico Papel Teatro, d'Astúries; Teatro Paraíso, del País Basc, i Arena en los Bolsillos, d'Andalusia). En total es faran 31 representacions, amb la particularitat que els italians Rodisio interpretaran en català el seu espectacle, Història d'una família, i els andalusos Arena en los Bolsillos, l'obra Quan la lluna torna.

El festival manté intacta la seva voluntat de mantenir-se com un gran esdeveniment de ciutat amb representacions en diferents espais i per a tots els públics, i també com l'aparador on es mostren algunes de les produccions internacionals, espanyoles i catalanes més interessants del moment. Pel que fa als recintes, el FIT manté l'Ateneu i l'Espai Enric Granados, i consolida el Museu d'Art de Cerdanyola Can Domènech, estrenat l'any passat. Una de les novetats d'aquest any és la instal·lació d'un envelat de circ al parc del Turonet amb capacitat per a 270 persones. I l'altra, la nova imatge del festival, obra de la il·lustradora Núria Fortuny, i que representa tota la varietat d'arts escèniques.

L'alcaldessa de Cerdanyola, Carme Carmona, assegura que el FIT i el Festival de Blues són “un signe d'identitat de la ciutat i marquen l'inici de la tardor”, mentre que la tinenta d'alcalde de Cultura, Consol Pla, creu que el FIT s'ha convertit en un punt de trobada de programadors i de professionals de la pedagogia. La presidenta de Bambalina, Rosa Maria Soler, remarca que per facilitar l'accés dels infants al festival es repartiran 7.000 invitacions per a tots els alumnes de primària de la ciutat.

Un dels trets diferencials del FIT és ser l'únic festival d'aquesta mena de Catalunya que acompanya la programació amb un simposi de reflexió acadèmica i també amb un laboratori teatral pensat per a la formació teatral de professionals del sector. El Laboratori Teatral (24 de setembre) es dedica aquest any a la millora de la tècnica interpretativa amb la participació de l'actor i director valencià Jorge Picó. La tercera edició del simposi sobre el teatre infantil i juvenil (14 d'octubre) porta per títol Si l'emperador va nu! i, gràcies a la col·laboració del Grup de Recerca en Arts Escèniques de la UAB, intentarà descobrir quina és la percepció que tenen els infants i joves dels espectacles teatrals. Amb tota aquesta programació Cerdanyola ja està preparada per alçar el teló.

Darrera actualització ( Dijous, 16 de setembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter