Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'Institut Jean Vigo convida Bernadette Lafont

L'actriu presenciarà divendres la projecció de dos film rodats a la Catalunya del Nord en què va ser protagonista

Bernadette Lafont (amb Sacha Distel) en "Les Mordus" (1960)

En l'ocasió de la sortida del llibre de Jean-Noël Grando Cent ans de cinéma en Pyrénées-Orientales. Histoires et secrets de tournages (edicions Mare Nostrum, 2010), l'Institut Jean Vigo rebrà l'actriu Bernadette Lafont aquest divendres a Perpinyà en el marc dels Amics del Cinema.

Actriu destacada de la Nouvelle Vague, Bernadette Lafont va rodar dos films a la Catalunya del Nord: L'Eau à la bouche de Jacques Doniol-Valcroze amb Michel Galabru i Alexandra Stewart (1959), rodat a Ceret i Prada, i Et Satan conduit le bal... de Grisha Dabat (1962) amb Catherine Deneuve, Françoise Brion i Jacques Perrin, rodat a Sant Vicenç i a Cotlliure.

L'actriu, que va ser dirigida, entre molts altres, per Truffaut, Eustache, Kaplan, Chabrol o Mocky, presentarà personalment aquestes dues pel·lícules a 18h30 i 21h30 al Palau de Congressos de Perpinyà.

Aquests dos films són dos exemples representatius del cinema francès del principi dels anys seixanta.

L'endemà dissabte a Cotlliure a les 6 de la tarda, l'actriu inaugurarà una exposició de fotografies que li és dedicada: Bernadette Lafont, portraits en métamorphoses, que recorre la seva carrera cinematogràfica, dels Mistons (1957) a Personne ne m'aime (1994) mitjançant fotos de plató fetes durant els rodatges. Seguirà una sessió de dedicatòries del llibre Cent ans de cinéma en Pyrénées-Orientales amb l'actriu i l'autor, Jean-Noël Grando.

Perpinyà, divendres 15 d'octubre:

Et Satan conduit le bal... 18h30, sala J-C. Rolland, Palau de Congressos.

L'Eau à la bouche 21h30, sala J-C. Rolland, Palau de Congressos.

Cotlliure, dissabte 16 d'octubre: Exposició de fotos i dedicatòria: 18h00 antic ajuntament, plaça del 18 de Juny.

Darrera actualització ( Dijous, 14 d'octubre del 2010 14:34 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter