Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Cultura

Alcanar impulsa un nou congrés per aprofundir en la seua història i realitat

Entre els ponents hi ha l'economista Germà Bel i l'historiador Josep Sánchez Cervelló

Es presentarà un documental sobre un corn marí preibèric

Búnquers de la Guerra Civil a la costa d'Alcanar. Són un dels objectes d'estudi. Foto: R.ROYO.

Pocs municipis de menys de 10.000 habitants com Alcanar poden presumir d'haver furgat tant en la seua pròpia història i d'organitzar esdeveniments culturals de gran abast com ara un congrés. Així les coses, des que el 1989 van organitzar el primer, els canareus ja van pel seu III Congrés d'Història d'Alcanar, que es farà del 12 al 14 de desembre a la Cisterna del Vall i que organitzen l'Ajuntament i la URV, entre d'altres.

“L'últim congrés, el vam fer el 2000 i creiem que deu anys és un termini de temps raonable per fer noves aportacions”, diu l'alcalde, Alfons Montserrat, constatant que durant aquests anys s'han fet molts treballs de recerca sobre Alcanar tant als instituts com a la universitat, i que per tant hi ha molt material per posar en comú. “L'objectiu és aprofundir en la nostra història i realitats”, assenyala per la seua banda Tomàs Camacho, membre del comitè organitzador. Les fonts del congrés són treballs de recerca de segon de batxillerat de l'institut Sòl-de-Riu, investigacions universitàries relatives a Alcanar, a més dels treballs individuals i col·lectius que fan referència a l'entorn més proper. Entre els ponents hi ha el catedràtic d'economia Germà Bel, i el professor d'història de la URV Josep Sánchez Cervelló. S'han presentat treballs de filologia, història, antropologia, literatura, musicologia i sociologia. Entre els més interessants hi ha la comunicació Alcanar, un so de fa 2.600 anys dels arqueòlegs David Garcia i Isabel Moreno, que se centra en l'estudi d'un corn marí localitzat al jaciment preibèric de Sant Jaume Mas d'en Serra. També hi ha una comunicació sobre les fortificacions de la Guerra Civil a la costa canareva d'Agustí Bel –el congrés inclou una visita guiada–, i una altra sobre Andreu Ulldemolins, el corresponsal del diccionari dels dialectes catalans, a càrrec del filòleg Albert Aragonés.

Durant el congrés hi haurà tres exposicions paral·leles: una sobre pintors canareus nascuts abans del 36 a la galeria d'art Núria Prades, una altra de fotografies del patrimoni canareu a la galeria d'Agustí Redón, i una tercera de documents històrics a la Casa O'Connor.

LA XIFRA

21

comunicacions
i vuit ponències són les que es presentaran al III Congrés d'Història d'Alcanar.

LA DATA

12/11/10

El congrés
es farà els dies 12, 13 i 14 de novembre. La primera ponència serà de Josep Sánchez Cervelló.
Darrera actualització ( Dijous, 11 de novembre del 2010 19:04 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter