Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Mor Càstor Pérez

El músic i estudiós del món de les havaneres va morir ahir després de tenir un infart, pocs dies abans d'enregistrar un nou treball

Càstor Pérez, a l'esquerra, acompanyat per Neus Martínez i Enric Canada, tots ells membres de Cubacant. Foto: ARXIU.

El món musical i més especialment el de les havaneres està de dol. Càstor Pérez (Coll de Nargó, 1955) va morir ahir a l'edat de 54 anys arran d'un atac de cor. Molt conegut en l'àmbit local, però pel que fa a l'havanera a escala mundial, Càstor Pérez va aprendre a tocar la guitarra de molt jove i des que als 15 anys es va establir a Palafrugell ja es va vincular en l'ambient musical de taverna.

La seva prolífica carrera artística en aquest món destaca des que l'any 1972 va formar part dels fundadors i pioners de la cantada d'havaneres de Calella de Palafrugell, a través del grup Port Bo, històric, i del qual posteriorment va ser director artístic, des del 1976 fins al 1993. Càstor, que també ha fet molts treballs de recerca amb les havaneres com a motiu d'estudi, l'any 1995 va formar, amb Fonsu Carreras, el grup Duet. Més tard, l'any 2003, juntament amb Pere Molina, Xavier Jonama i Lluís Bofill van formar el grup L'Empordanet, que ha esdevingut una de les formacions de cançons marineres tradicionals de més prestigi. Paral·lelament a L'Empordanet, Pérez es va fer càrrec de la direcció musical del projecte Cubacant, de Neus Martínez, dedicat a la recuperació de l'havanera antiga. A la formació inicial –Càstor Pérez (guitarra), Neus Martínez (veu) i Enric Canada (percussió)– s'hi va afegir Xiqui Ramon (segona veu), i tots junts tenien previst aquest proper 20 de novembre enregistrar el seu nou treball discogràfic amb molt material de Josep Bastons i Antoni Mas. Càstor Pérez era germà de Fèlix Pérez, fundador i director de la Coral Mestre Sirés, i pare de la cantant Sílvia Pérez Cruz i de l'escultora Glòria Pérez.

Darrera actualització ( Dijous, 11 de novembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar miquel romero (Barcelona)

Renoi Castor!!


Ahir la noticia va anar de telèfon a telèfon i ens va deixar ben aixafats.


Ens ha deixat una veu i una guitarra amiga; bona amiga de l’havanera, de la cançó de taberna, de la gresca, ... La nostra havanera avui no seria la mateixa sense la feina feta pel Castor.


Una forta encaixada a tots els familiars i amics.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Girona

GIRONA

PROMOTORA DEL NORTE, S.L.

25/05/12 14:13 -

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:52 - GIRONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter