Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Fotografia d'or

La brillant generació de fotògrafs catalans dels anys 50 i 60, homenatjada en una exposició itinerant

Leopold Pomés, Toni Catany, Joan Colom i Oriol Maspons, junts ahir durant la presentació de la mostra Foto: ROBERT RAMOS.

És una generació heroica de fotògrafs que van trencar amb el classicisme imperant i van modernitzar la fotografia en moments molt difícils. Català-Roca, Oriol Maspons, Ramon Masats, Xavier Miserachs, Leopold Pomés, Joan Colom, Ricard Terré, Toni Catany, són noms indiscutibles de la fotografia catalana dels anys 50 i 60, que a partir d'avui protagonitzen l'exposició Nova avantguarda. Fotografia catalana dels anys 50 i 60. La mostra, amb 105 imatges en blanc i negre de gran qualitat, inicia avui el seu periple d'una mica més d'un any al Museu Joan Abelló de Mollet del Vallès i continuarà per Madrid i cinc localitats catalanes més, en el marc del programa Cultura en Gira, que impulsa el Departament de Cultura de la Generalitat.

Aquesta exposició, en concret, es nodreix dels fons de la Fundació Foto Colectania de Barcelona. El director, Pepe Font de Mora, i comissari de la mostra, defineix com a “brillant” el període que tracta l'exposició: “Un moment de renovació que no té res a envejar al que estava passant internacionalment”. Malgrat que aquests fotògrafs han estat reconeguts, un dels personatges més inèdits d'aquell moment és Josep Maria Casademont, fotògraf, però també teòric, crític i impulsor de la sala Aixelà, dedicada exclusivament a la fotografia. “L'exposició vol homenatjar aquest personatge excepcional, creador de la revista Imagen y sonido, activista de la fotografia i avançat al seu temps”, diu.

Ho corroboren, durant la presentació de la mostra, Maspons, Pomés, un emocionat Colom, i Toni Catany, el més jove de la colla. El mallorquí recorda que quan va començar a fer fotografies no s'atrevia a acostar-se als seus predecessors, però sí que va a anar conèixer a Casademont, que li va organitzar les primeres exposicions. Maspons, per la seva banda, lamenta que avui en dia hi hagi tants pocs espais on publicar fotografia: “Faria fotos, però no ho faig perquè no sé on publicar-les”.

Un cop clausurada a Mollet, la mostra viatjarà a ple centre de Madrid, al Centre Blanquerna, i continuarà a Cerdanyola del Vallès, Granollers, Cambrils, Reus i Figueres, per acabar l'itinerari el 4 de febrer a Terrassa.

Nova avantguarda. Fotografia catalana dels anys 50 i 60.

Museu abelló. mollet del vallès. fins al 16/1

Darrera actualització ( Divendres, 15 de juliol del 2011 18:37 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter