La 19a edició dels guardons registra un rècord amb 452 originals presentats
La destrucció d'un bosc centenari per a la construcció de la C-35 entre Vidreres i Llagostera va inspirar El espíritu del último verano, l'obra de Susana Vallejo que ha guanyat el premi Edebé en la categoria juvenil (dotat amb 30.000 euros). És una novel·la nostàlgica sobre la pèrdua. El protagonista evoca un estiu d'adolescent, el darrer que va passar en una casa familiar. Nascuda a Madrid el 1968, Vallejo fa anys que viu a Catalunya, i s'ha basat en una experiència personal. “És la primera vegada que no escric amb el cap sinó amb el cor”, diu, emocionada. En la categoria infantil (dotada amb 25.000 euros), la guanyadora és la debutant Edna López (Los Realejos, Tenerife, 1977), amb el relat de fantasia En busca del tesoro de Kola, una història d'aventures inspirada en el “llenguatge perdut” dels discos de Festos. La 19a edició dels premis ha batut un rècord de participació amb 452 originals. Les obres s'editaran al març en castellà, català, basc i gallec.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.