Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Catorze recerques del Baix Empordà

La Torre de les Hores de Palau-sator, ja restaurada, és el tema d'un dels articles que apareixen en el llibre. Foto: A.V.

El volum número 29 d'Estudis del Baix Empordà, que edita anualment l'Institut d'Estudis del Baix Empordà amb el patrocini del Patronat Francesc Eiximenis de la Diputació de Girona, aplega catorze articles d'investigació relacionats amb la comarca. El nou volum es presentarà avui dissabte, a les set de la tarda, a la sala d'actes del monestir de Sant Feliu del Guíxols. La presentació anirà a càrrec del president de l'entitat, Joan Badia, i del vicepresident, Xavier Rocas. El contingut del llibre, com és habitual en els altres volums, són treballs i estudis de recerca d'àmbits molt diversos. Així, en aquest nou volum hi podem trobar, per exemple, articles sobre els temes següents: l'evolució del riu Ter des de la darrera glaciació; la restauració de la Torre de les Hores de Palau-sator; el sometent de la Bisbal del segle XVI; la creació de la batllia de Verges; un tractat setcentista d'urbanitat i de bones maneres (lectures d'una família palamosina); les operacions navals britàniques entre els anys 1810 i 1811 davant la costa; el darrer alcalde republicà de Sant Feliu: Ramon Sais i Sendra; el primer ajuntament franquista a la Bisbal d'Empordà, 1939-1947; relacions de Sant Jeroni de la Murtra amb les comarques gironines, o l'anàlisi i la conservació de la imatge de la Verge de la Fossa d'Ullà.

Darrera actualització ( Dissabte, 29 de gener del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter