La Fundació Apel·les Fenosa del Vendrell el 18 de març obrirà les portes d'una exposició que il·lustra la relació que van mantenir l'escultor que dóna nom a la fundació i Coco Chanel entre els anys 1939 i 1940.
La producció va ser presentada pel vicepresident de la Fundació Apel·les Fenosa, alcalde del Vendrell, Benet Jané, i el director de la fundació, Josep Miquel García, en un acte que també va incloure la signatura del conveni de col·laboració entre la fundació i l'empresa Aigües de Tomoví, que aporta 5.000 euros per a la realització d'aquesta mostra.
L'escultor havia arribat a París l'estiu del 1939, exiliat, i de seguida va tornar a connectar amb Picasso, que el va ajudar. Picasso tenia por que comencés un conflicte bèl·lic i va marxar a Royan. Abans, però, va demanar a Jean Cocteau que ajudés Fenosa. Cocteau va instal·lar-lo al seu apartament just el dia de la declaració de guerra i va presentar Fenosa a Coco Chanel. De seguida Chanel va instal·lar Fenosa a l'hotel Ritz. L'escultor va fer el retrat de Coco Chanel i van iniciar una relació amorosa fins a l'entrada dels alemanys a París.
L'exposició formula alguns detalls d'aquesta relació, amb documents com ara les notes que Coco Chanel deixava a Fenosa, les factures de l'hotel Ritz, la correspondència entre els amics de Fenosa que s'hi adrecen al Ritz, així com fotografies de tots dos, i un dibuix inèdit que Fenosa va fer a Coco Chanel. Un aspecte també inèdit és la col·laboració de Fenosa amb l'escenografia del ballet Bachanale, que Coco Chanel preparava per a Salvador Dalí. L'exposició presenta fotografies de Fenosa i Chanel amb elements del ballet, alguns dibuixos de Fenosa inspirats en detalls escenogràfics, i també les cartes que Dalí i Gala envien a Fenosa per demanar-li ajut per obtenir documentació per restar a França.
En el moment de l'ocupació, Fenosa fuig al sud i es troba amb Coco Chanel a Tolosa i a Pau. Amb posterioritat, i fins entrats els anys cinquanta, Coco Chanel compra escultures a Fenosa, com ara la famosa Flûtiste, que va conservar sempre al seu apartament de la Rue Cambon. Quan l'any 1948 Fenosa es casa amb Nicole, Coco Chanel dissenya el vestit de noces i visita sovint la parella a casa seva, acompanyada del poeta Pierre Reverdy.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.