Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Primer veí del Fòrum

La Central del Circ va arrencar ahir com a primera fàbrica de creació entre l'entusiasme dels acròbates i el repte de ser un centre de referència europeu

La Central del Circ , és un espai pensat per a l'entrenament, la creació i la posada a punt dels espectacles de circ. Foto: JUANMA RAMOS.
Cal confirmar els 150.000 euros que ha d'aportar el Conca dels 400.000 de pressupost

El Fòrum ja té veí estable. Els artistes de circ, que fins ara s'havien instal·lat provisionalment a un envelat van estrenar ahir un dels antics aparcaments del Fòrum, on es va situar l'exposició Habitar el món, el 2004. Quan el van veure per primer cop els artistes el van batejar de “gruta”. Ahir es va revelar com un espai pensat per a l'entrenament, la creació, i la posada a punt dels espectacles de circ. L'entusiasme del president de l'Associació de Professionals de Circ de Catalunya (APCC), Josep Antoni Hernández, Joselito, es corresponia amb el de l'alcalde, Jordi Hereu, i amb el del delegat de cultura, Jordi Martí. Ara es podrà veure el potencial dels equipaments de fàbriques de creació: l'espoleta per considerar Barcelona capital cultural europea. La Central, en pocs dies tindrà un nou veí: el Museu Blau.

La gerent de l'APCC Marta Borreguero comenta satisfeta que, en aquest equipament municipal, es podrà tancar el cercle: Des de crear l'espectacle de circ fins a dissenyar un pla de gestió i permetre totes les provatures abans que la peça s'estreni oficialment. Un dels espais dóna l'opció de fer presentacions per a un màxim de 140 persones (60 d'elles dretes), amb disseny de llum i escenografia prevista. Això no serà fins d'aquí a uns mesos, perquè ara algunes de sales encara tenen molta reverberació. L'APCC, que gestiona l'equipament amb 400.000 euros de pressupost anual (150.000 municipals, 50.000 provinents de programes europeus, 50.000 més de recursos propis i encara esperen que els aprovin els 150.000 al Conca), triarà quins són els projectes que podran gaudir de les quatre sales d'assaig. Estan oberts a altres disciplines artístiques, al lloguer de la sala per part de companyies estables i, fins i tot, a acollir residències internacionals. Llueix la sala d'entrenament. Els arquitectes Marta Lorenzo i Xavier Ruscalleda han equipat l'espai a partir de les propostes dels artistes, ja que no hi ha un centre a Europa comparable.

Jordi Martí celebrava obrir la Central del Circ, que omple un buit imprescindible per potenciar aquesta disciplina amb tradició a la ciutat, però molt marginada els últims anys. L'Ajuntament demostra que el polèmic tancament de La Makabra el 2006 s'ha resolt amb un equipament municipal que el substitueix millorat i amb un gran potencial. Però Martí ja reconeixia altres mancances com ara la necessitat de recuperar un espai per a l'exhibició dels espectacles de circ estables a Barcelona. I Jordi Hereu confiava que, amb el temps, també es normalitzi la formació i es puguin cursar els estudis superiors del circ a Catalunya. En les últimes edicions de La Mercè, s'ha apostat pel circ a Montjuïc.

La Central del Circ compta amb un company a Granollers, el futur equipament de la Roca Umbert. Aquest espai, que vol vincular el circ amb la dansa a través de la col·laboració amb el Mercat de les Flors haurà de trobar com encaixar amb la Central del Circ, confirmen fonts de la Generalitat.

Darrera actualització ( Dijous, 17 de març del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter