Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
reus
teatre

Tortell Poltrona estrena al Bartrina “Grimègies”, un espectacle de ‘clown' i mort

Feia deu anys que el pallasso no pujava dalt d'un escenari

Pepe Viyuela, Chacovachi, Aracadi Oliveres i Mario Gas l'han ajudat a bastir el muntatge

Tortell Poltrona fotografiat en un dels assaigs del nou espectacle. Foto: CARLES FARGAS.

Des de l'any 2001, en què va estrenar Fa, Mi, Re al TNC, Tortell Poltrona no havia pujat a l'escenari d'un teatre. Aquest cap de setmana ho tornarà a fer, al Teatre Bartrina, per estrenar Grimègies, un monòleg “pallassístic” en què Jaume Mateu, és a dir, Tortell Poltrona, parlarà de la mort i dels relleus vitals i generacionals des del llenguatge del clown. Mateu s'ha envoltat de tota la seva família escènica per crear el muntatge, com Claret Papiol, i hi ha afegit Pepe Viyuela, el pallasso argentí Chacovachi i Arcardi Oliveres, que l'han ajudat a l'hora de treballar el text del muntatge; i Mario Gas, que l'ha assessorat en la posada en escena de Grimègies. És un nom, aquest de Grimègies, que ve de grimèjia, una paraula inventada pel pintor Isidre Nonell a finals del segle XIX que volia significar disbauxa sexual. Amb els anys, va adquirir un significat més de lleure, de gatzara generalment provocada per la canalla. Curiosament, però, Mateu ha trobat un periòdic satíric de ninots que s'editava a Reus l'any 1917 i que es deia Grimègia. Tot i que parla de la mort, Grimègies és un muntatge apte per a tots els públics a partir de 7 anys, tot i que ahir Jaume Mateu explicava que han fet un assaig amb nens de cinc anys “que el van seguir amb molta atenció en tot moment”. Sobre l'absència de deu anys dels escenaris, el pallasso va explicar que ha estat molt enfeinat amb el Circ Cric i amb la seva tasca al capdavant de l'ONG Pallassos Sense Fronteres. Però no es va estar de dir sí a la proposta que li va fer fa més d'un any el Centre d'Arts Escèniques de Reus (CAER) per tirar endavant el projecte.

“Tots vivim amb la sensació que no morirem i tots morim amb la sensació que no hem viscut”. Una frase molt descriptiva per a una proposta que insisteix en la feina històrica del pallasso: riure-se'n de les coses que la gent no comprenia, fins i tot de la mort.

Grimègies s'estrena dissabte (21:00h) i diumenge repetirà funció (18:00h). En aquests moments s'està preparant una gira per Catalunya.

Continuen els problemes amb els ajuntaments

El Circ Cric ha acabat una gira per Catalunya i les Illes que ha atret 32.000 espectadors i els problemes de sempre amb alguns ajuntaments, tot i que moltes ciutats són “amigues del circ”. A Sant Cugat del Vallès, per exemple, el Circ Cric va ser sotmès a set inspeccions d'electricitat. Quin tracte deuen dispensar al circ les ciutats que no li són amigues?

Darrera actualització ( Dijous, 6 d'octubre del 2011 18:42 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter