El festival internacional de cinema REC Tarragona comença ja a escalfar motors de cara al seu inici, el proper 29 d'abril, i ja ha fet públic el cartell de pel·lícules que competiran en les dues seccions principals del certamen: el premi Opera Prima Internacional, que és el principal del concurs i que premia el millor llargmetratge d'un director novell, i la secció Box to Box, que s'incorpora enguany i que està dedicada als videoartistes que fan el salt a la gran pantalla. En total i entre ambdues seccions, durant els dies del festival (que s'allargarà fins el 7 de maig) es projectaran catorze llargmetratges, vuit dels quals es veuran per primer cop a l'Estat. A banda, hi haurà cinc films que s'estrenaran a Catalunya.
A la secció principal, destacarà la participació de directors estrangers, la majoria amb trajectòria d'èxit en altres festivals. Així, el REC suposarà l'estrena de la britànica Four Lions, millor pel·lícula al festival de Sundance del 2010 i premi BAFTA a la millor opera prima. També es podran veure The temptation of Saint Tony, una coproducció d'Estònia, Finlàndia i Suècia dirigida per Veiko Öunpuu; les italianes Et in terra pax, present a la Biennal de Venècia i al festival de Tòquio, i 20 sigarette, premiada a la Mostra de Venècia; la sueca Pure, guardonada a la Berlinale; la nord-americana Machotaildrop, dirigida per Corey Adams i Alex Craig; la mexicana Alamar, amb premis a Rotterdam, Miami o Toulouse; i En el futuro, d'Argentina.
El cinema estatal estarà representat per només dos films: la gallega Todos vós sodes capitáns, que ja va competir a Cannes, i Color perro que huye, d'Andrés Duque.
Els films més experimentals tindran el seu lloc a la secció Box to Box, amb quatre films participants: You are here, de Daniel Cocburn; Nowhere boy, de Sam Taylor-Wood; K.364, de Douglas Gordon; i Hunger, de Steve Moqueen.
Els premis es faran públics el darrer dia de festival, el 7 de maig. La programació es completarà amb el concurs de curts, un seminari i diversos actes nocturns dins del Reclanuí (29 i 30 d'abril i 5 i 6 de maig) i amb la Nit Bizarra a la Sala Zero el dia 4.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.