Dijous, 24 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Quan l'escultura baixa del pedestal

La Fundació «la Caixa» vol acostar l'art contemporani a la gent a través de les obres de Valdés

Tenen noms com ara Lillie, Ariadna, Irene, Regina, Lydia, Odalisca i La dama, sense oblidar les Menines en fila instal·lades sota el Niu del centre d'art contemporani Bòlit a la Rambla. Són disset escultures enormes, creades majoritàriament en bronze, que ja ocupen el carrer Nou i la Rambla de Girona, en una etapa més de la itinerància d'aquesta gran exposició a l'aire lliure de l'escultor valencià Manolo Valdés, que la Fundació «la Caixa» va iniciar a finals del 2006 i que ja ha visitat diverses ciutats de l'Estat espanyol. A Girona, la mostra coincideix amb el centenari de la primera oficina de «la Caixa» a la ciutat.

L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, va acompanyar el secretari general de la Fundació «la Caixa», Lluís Reverter; el director executiu territorial de «la Caixa» a Catalunya, Manuel Romera, i el delegat general de l'entitat a Girona, Jordi Nicolau, en la inauguració d'aquesta exposició al carrer de Manolo Valdés, comissariada per Caterina Toscano, que va destacar el bon tracte i les facilitats que havien trobat en l'Ajuntament i la Policia Municipal de Girona per instal·lar aquestes grans escultures al carrer Nou, la cruïlla del carrer Santa Clara amb el pont de Pedra, i la rambla de la Llibertat, on es podran contemplar i tocar sense reserves –així ho reclama el seu creador– fins al 28 de juny. Aquesta és una de les exposicions que «la Caixa» ha previst a Girona, juntament amb una altra sobre l'evolució humana, mentre no disposi del nou Caixafòrum a la plaça Poeta Marquina.

No va poder assistir a la inauguració Manolo Valdés, «l'escultor viu espanyol més conegut i valorat al món», segons Reverter, però les seves obres, plenes de cites i referències a la història de l'art, parlen per ell: si l'itinerari comença pel carrer Nou, hi trobem els tres Colossos i les dues Regines del 2005, més Ariadna IV (2004) i dues de les obres que Valdés va crear el 2006 a propòsit per a aquesta exposició, les dues Irenes, com també és el cas de la Lillie que, situada just a davant de la seu central de «la Caixa» a Girona, va servir ahir per inaugurar la mostra amb la seva descoberta. A la Rambla, hi ha les cinc Menines (2005), la Lydia i La dama del 2004, en homenatge a la d'Elx, i Odalisca, una altra obra que va néixer per a aquesta mostra, que vol acostar l'art contemporani al carrer en el sentit més estricte, baixant les escultures dels pedestals perquè convisquin amb les persones.

Darrera actualització ( Dimecres, 27 de maig del 2009 01:06 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:41 - BARCELONA

CAP DE TRÀFIC

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:41 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter