Dijous, 24 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El senyor Pairolí i el senyor Pla

No tenia, com altres, un nom revolucionari; a la feina li dèiem Pairo. El dia que prengui consciència que ja no hi és procuraré dir-li senyor Pairolí, com al senyor Pla, al senyor Carner o al senyor Ventalló.

Entre la barba i l'aspecte ferreny, imposava. Encara diria més: si l'havies llegit, en Miquel Pairolí intimidava. Un dia el vaig acompanyar a comprar menjar per a gossos a Sant Gregori. Què li havia de dir? Començar a malparlar d'algú sol funcionar, però has de tenir cura de no vessar-la. Vaig pensar de parlar-li d'aspectes elevats de la cultura: cinema, llibres, teatre, música... El puta no deia res. Reia. M'examinava? Era molt i molt foteta. De tarannà sorneguer empordanès, d'ironia fina. El tema el va decidir ell: almenys un cop a l'any sopàvem amb set o vuit amics més. El senyor Pairolí va voler recordar aquests tiberis. Conscient de la distància entre les nostres preferències gastronòmiques, va derivar cap al dinar que vam fer amb en Miquel Riera i l'Enric Matarrodona al motel Empordà el dia 8 de març del 1997, el dia del centenari del naixement de Josep Pla, del senyor Pla, per celebrar una xerrada sobre el menjar i el beure en l'obra de l'escriptor. El senyor Pairolí i aquest cronista van aguantar des dels Negroni fins al carro de formatges. “Aquests menestrals urbanites del Baix Empordà no aguanten res. Tu i jo som ferrenys”.

Salvador Garcia-Arbós és periodista

Darrera actualització ( Dijous, 7 de juliol del 2011 02:08 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:41 - BARCELONA

CAP DE TRÀFIC

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:41 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Qui creieu que guanyarà la final de la Copa del Rei?
Qui creieu que guanyarà la final de la Copa del Rei?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter