Dijous, 24 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
tarragona

Canvis a la plaça dels Carros per salvar les restes

Adif haurà de modificar el projecte per no destruir la claveguera romana que es va descobrir durant les obres al pas a nivell

Empresa i Ajuntament confien que no allargarà els treballs

Aspecte actual de les obres de supressió del pas a nivell de la plaça dels Carros. Foto: J.C. LEÓN.

Adif haurà de modificar el projecte de supressió del pas a nivell de la plaça dels Carros perquè es puguin preservar les restes de la claveguera romana que aquest estiu s'han descobert durant l'execució de les obres. Tant l'Ajuntament com la companyia, però, van coincidir que les modificacions seran petites i que, per tant, no haurien d'afectar el calendari de l'esperat projecte, que hauria d'estar acabat l'estiu de l'any vinent.

La decisió de mantenir la claveguera es va prendre en una reunió entre el consistori i Adif que es va realitzar dimecres passat per tractar la descoberta. Els experts, de fet, sospitaven que les restes d'aquesta infraestructura de l'antiga Tàrraco es trobaven en aquest àmbit, tot i que es desconeixia el punt exacte; per aquest motiu, i també per la configuració del subsòl de Tarragona, Adif ja havia previst en el seu calendari d'obres un possible endarreriment a causa d'una descoberta arqueològica.

Canvis a concretar

Els tècnics de la compa-nyia estatal treballen ara en com adaptar la construcció d'un pas subterrani per a vianants al manteniment d'aquesta resta, que continuarà funcionant com a galeria de serveis, una funció que és la que ha permès que la claveguera es mantingués fins a l'actualitat. Tot i que de moment no hi ha data per al nou projecte, fonts d'Adif van tornar a afirmar que l'objectiu és que es pugui tractar a la propera Comissió de Patrimoni, prevista per a final de mes. “Es farà el més ràpid possible”, va avançar la tinenta d'alcalde de Patrimoni, Carme Crespo, que va descartar que es faci cap tipus de museïtzació de les restes localitzades.

LA XIFRA

3
milions
són els que està invertint Adif en la primera fase del projecte de supressió del pas a nivell.

Els treballs continuaran en un altre punt

Tant Ajuntament com Adif van tornar a incidir ahir en el fet que les obres de supressió del pas a nivell de la plaça dels Carros no s'han aturat per culpa de la descoberta, sinó que senzillament s'han vist alentides. Els operaris, mentre no es concreta la modificació del projecte per salvar la claveguera, treballen en altres punts de l'àmbit d'actuació. L'obra, amb un pressupost de 3 milions, és la primera fase del projecte per eliminar l'encreuament.

Darrera actualització ( Dilluns, 1 d'agost del 2011 18:29 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:41 - BARCELONA

CAP DE TRÀFIC

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:41 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Qui creieu que guanyarà la final de la Copa del Rei?
Qui creieu que guanyarà la final de la Copa del Rei?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter