Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
sant sadurní d'anoia

El Centre d'Interpretació del Cava obrirà les portes amb motiu del Cavatast

La Fassina de Can Guineu es podrà visitar a partir del 7 d'octubre

L'inici de la segona fase del projecte depèn d'una subvenció del Ministeri de Cultura

El centre d'interpretació empra pantalles tàctils per explicar al visitant el vincle entre Sant Sadurní i el cava. Foto: EL PUNT.

L'Ajuntament de Sant Sadurní obrirà al públic el Centre d'Interpretació del Cava el cap de setmana del 7 al 9 d'octubre, coincidint amb la 15a edició del Cavatast. L'obertura parcial de l'equipament cultural i turístic, situat al cèntric edifici de la Fassina de Can Guineu, serà possible perquè el 30 de juny l'empresa Molinare SAU va completar l'execució de la primera fase de la museografia –la que correspon a la planta del carrer de l'Hospital–, i durant el juliol s'hi han anat introduint millores i polint alguns detalls.

Segons l'Ajuntament del municipi, després del Cavatast, el Centre d'Interpretació del Cava ja serà una oferta més que tindran a la seva disposició els visitants que s'apropin a la capital del cava amb ganes de conèixer a fons la vila i el seu producte més emblemàtic. Tot i així, quedarà encara pendent una segona fase de la museografia, la que correspon al Celler Gran i la cava, que s'abordarà quan s'obtingui la notificació d'una nova subvenció del Ministeri de Cultura, i que es confia tenir enllestida durant el 2012.

Protagonisme de l'edifici

L'accés al centre es farà per l'oficina de turisme, i l'entrada general costarà tres euros; el visitant podrà fer un recorregut d'entre trenta minuts i una hora, depenent de l'interès que tingui en l'aprofundiment dels continguts proposats.

L'Ajuntament destaca que el conjunt de la decoració escollida està pensada pel lluïment i la contemplació dels elements arquitectònics de l'edifici, que és un dels temes en què podrà endinsar-se el visitant.

Els altres aspectes tractats són la vila de Sant Sadurní d'Anoia, convertida en la capital mundial del cava, la plaga de la fil·loxera i la Festa de la Fil·loxera, i el cava.

A banda de textos, a les pantalles tàctils es podran veure imatges i petits vídeos. Hi ha també un sorprenent element lúdic relacionat amb la fil·loxera, a més de vídeos sobre el cava –amb l'atractiu incorporat de la tecnologia 3D– i la Festa de la Fil·loxera.

LA DATA

30.06.11
Va finalitzar l'execució de les obres de la primera fase del Centre d'Interpretació del Cava de Sant Sadurní.

Visita pilot a l'edifici

El dissabte 16 de juliol va portar-se a terme una prova pilot al nou centre d'interpretació del cava: aquest era un dels compromisos que l'empresa adjudicatària de la museografia tenia amb l'administració local. Trenta-cinc persones de perfils molt diferents pel que fa a edat, procedència i llengua van fer un recorregut de prova pel nou equipament. Segons l'Ajuntament, la seva valoració i els seus comentaris han estat de molta utilitat per poder corregir algunes deficiències i tenir elements objectius a l'hora de preparar la campanya de difusió de la Fassina de Can Guineu. També els membres del Patronat de Turisme de Sant Sadurní i els del consistori de la vila han fet aquests darrers dies una visita per veure de prop com agafa forma el Centre d'Interpretació del Cava.

Darrera actualització ( Dimarts, 28 de febrer del 2012 21:55 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter