Un reguitzell d'“al·leluia”, “my Lord” i “Jesus” (llegiu “gisas”) es va sentir amb força dissabte a la nit al parc Samà en un dels concerts del 31è Festival Internacional de Música de Cambrils. La formació catalana The Gospel Viu Choir va ser l'encarregada enguany de portar el gospel al festival, que en les últimes edicions sempre programa un concert d'aquest gènere musical, que té molta acceptació popular, un fenomen incomprensible per a qui firma això, com també ho és l'èxit dels recitals d'havaneres. Però hi ha gent per a tot, faltaria més. TGV Choir, doncs, va desplegar una vuitantena de cantants a l'escenari i, en conseqüència, va oferir un recital molt sorollós. Van començar bé amb “Let the sunshine in”, una de les cançons més conegudes del musical Hair, per tot seguit endinsar-se en el gospel i els espirituals negres amb unes peces no conegudes pel públic, llevat d'una molt bona destrossa (no és broma, que va ser bona de debò) que van perpetrar de la sonata Clar de lluna de Beethoven. Tres ballarins hip-hop s'anaven recargolant a l'escenari per animar, se suposa, el concert. El públic es va mostrar una mica fred al començament i tot seguit es va anar escalfant, tot i que no va picar de mans amb la intensitat que hauria estat desitjable. Però vuitanta cantants picant de mans alhora era com si et fessin petar un fuet als timpans i no calia, per tant, afegir-hi més soroll. Fins i tot els paons, les cacatues, les granotes i altres bestioles que viuen als jardins del parc Samà i que acostumen a xisclar quan volen, sobretot quan hi ha concert, van emmudir la nit de dissabte.
Els jardins del parc Samà, construïts per l'indià Salvador Samà (1861-1933), marquès de Marianao, són un dels escenaris del Festival Internacional de Música de Cambrils. És un lloc bonic i romàntic que agrada molt els nuvis, que s'hi van a fotografiar després d'haver passat per l'església o el jutjat, i un escenari ideal per a una vetllada nocturna de la canícula. El 4 d'agost hi tocaran Albert Guinovart i l'orquestra Camera Musicae i dos dies després hi actuarà la companyia Víctor Ullate Ballet. Tancarà el festival, el 13 d'agost, el cantaor Diego El Cigala, que cantarà tangos. A veure què hi dirà la fauna del parc.

































Comentaris
Coneixo desde fa temps el grup a Gospel viu, i al.lucino amb la crítica, desde quant es fa en base d´una opinió personal?
Sense coneixement musical no es pot publicar una opinió sobre un grup.
Si a més a més no t´agrada aquesta música o estil, millor deixar la feina a algú amb més criteri.
Encara que pot ser que la persona firmant d´aquesta "noticia" treballi d´amagat per Telecinco o Intereconomia, cosa que donaria una explicació coherent a aquest escrit de mal gust
La veritat, jo hi era i no ni hi per tant, la jent es va posar tota dreta quan ho van dir-ho. I com sempre va eser impesionant. Tony Sanmiguel totalmet d'acord amb tu.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.