Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Montsià

La Passió d'Ulldecona projecta el seu propi centre d'interpretació

S'han digitalitzat més d'un miler de fotografies i ara s'està recuperant la memòria oral d'un espectacle popular amb 56 anys d'història ininterrompuda

Uns 120 actors participen en la representació de la Passió d'Ulldecona. Foto: ACN.

El Patronat de la Passió d'Ulldecona s'ha posat les piles i està fent una tasca gairebé titànica per recopilar tot allò que faça referència a l'espectacle sobre la passió de Jesucrist, que representen ininterrompudament des del 1955. Primer van ser les fotografies –ja n'han digitalitzades un miler– i els articles de premsa, i ara és la memòria oral. Així, aquesta setmana han començat les entrevistes als “fundadors” de la Passió. De moment, n'han enregistrades tres: a Francisco Roig, el primer tècnic de llums; a Vicent Obiol, tramoista, i a Jeroni Castell, primer Jesús de la Passió, paper que va representar durant molts anys. “Volem recollir el seu testimoni abans que siga massa tard”, explicava Dolors Serra, responsable del treball de recerca, que precisava que els entrevistats s'acosten als vuitanta anys. En total preveuen entrevistar unes dotze persones i n'editaran un audiovisual.

L'objectiu final és recollir material pel futur centre d'interpretació de la Passió. “Pensem que la Passió és un moviment prou important a Ulldecona i a les Terres de l'Ebre per tindre un lloc propi que explique la seua història”, diu Jeroni Castell, president del Patronat, actor que fa de Jesús i fill del primer Jesús.

El principal obstacle és que no tenen un local per situar-hi el centre. L'equip de govern anterior es va comprometre verbalment a cedir-los una part de l'hotel d'entitats que s'havia d'instal·lar a l'antic hospital d'Ulldecona, però l'actual govern ha aparcat el projecte de l'hotel d'entitats per fer en aquest edifici la nova biblioteca.

Des de l'Ajuntament es veu amb bons ulls el projecte del Patronat de la Passió, però el seu alcalde, l'independent Celestí Hervàs, diu que per ara no disposen d'un espai alternatiu.

“Som conscients que no és un projecte a curt termini, però després de la temporada vinent tornarem a parlar-ne amb l'Ajuntament”, assenyala Castell.

Mentrestant, com ja han fet enguany a la Casa de Cultura, mantindran durant els dies de representació l'exposició temporal sobre la Passió, una exposició que milloraran amb l'audiovisual que preparen i d'altres materials que s'hi puguen incorporar, com ara vídeos del No-Do o vestuari antic.

LA DATA

19/03/55

Va ser
la primera representació de la Passió d'Ulldecona, amb música en directe. L'any següent ja va ser gravada.
Darrera actualització ( Dijous, 18 d'agost del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter