Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La Bouesia com a paradigma

Sens dubte, la Bouesia, que s'escau cada estiu a Deltebre, és l'esdeveniment de poesia més important dels Països Catalans, en gran part pel gran nombre de poetes que hi participen –de llevant i de ponent, del nord i del sud del Principat, així com del País Valencià, de les Illes, del Rosselló i fins i tot de l'Alguer– i també pel ressò que aconsegueix, només superat per la Setmana de Poesia de Barcelona, que és tota una altra cosa.

Sobretot, però, la Bouesia és cèlebre per la seva singularitat, ja que és l'única celebració poètica, indiscutiblement sense parió, on es conjumina la poesia amb la cultura popular, on el poble és tan protagonista com els poetes, els músics i els altres artistes, on és absoluta la barreja dels versos i de les notes musicals amb les manifestacions de saviesa genuïnament arrelades a la terra del Delta. Un dels problemes més difícils –i que cada any es fa més gros– que tenen els coordinadors de la Bouesia és mirar d'encabir en els seus actes tots el poetes, músics, cantants, ballarins i d'altres artistes de tota mena que hi volen participar. I a mesura que la Bouesia va creixent en quantitat d'actes i en qualitat, la gent de Deltebre i dels altres pobles del Delta hi aflueix més massivament, omple activament carrers i places i hi desplega les seves habilitats ancestrals i l'alegria pròpia dels qui han sabut conservar els seus costums d'esbarjo i de festa tel·lúrica.

Els coordinadors de la Bouesia són, naturalment, gent de Deltebre, i tanmateix cal destacar l'ajut que reben, a molts nivells, de la diàspora deltebrenca, dels qui són del poble i que ja no hi viuen i que, malgrat això, gràcies a la Bouesia, hi mantenen contactes ben positius. I a aquests col·laboradors una mica externs, s'hi afegeix una mena de diàspora al revés: la dels qui des de tot arreu, i sense ser del Delta, fan com si ho fossin, tocant a la Bouesia. Hi aporten idees, hi fan el que calgui fer, hi graven vídeos de gran qualitat, hi fan enregistraments de so esplèndids, n'escriuen articles, van configurant, doncs, el que podria arribar a ser el gran arxiu de la Bouesia, de gran valor per a la història de Deltebre i del Delta.

Darrera actualització ( Dimarts, 23 d'agost del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter